måndag 3 september 2012

En natt med många vakna timmar och orolig mage

Nattens vakna timmar tillbringade jag med att söka på...bröstvårtor...
Varför kan jag bara inte slappna av och invänta morgondagen - då löser sig ju allt bara jag är på plats. Och har jag några frågor och undringar idag är det bara att slå en signal till Plastikavdelningen, där är de så gulliga och har alltid tid för oss oroliga patienter :)

Nu skiner solen från en klarblå himmel och det är 19 grader - härligt!! Dags för en promenad och skingra oron lite!

Jag tog några foton som minne för min egen del. Det blir de sista fotona på mina bröst, med fokusering på ärren:
 

Det högra bröstet har som jag skrivit tidigare finare form, och det ärret är också det som läkt bäst. Men samtidigt är det den protesen som BRÅKAT mest sedan operationsdagen för 2,5 år sen.
Det vänstra bröstet har en platt yta där ärret är, och i båda ytterkanter på ärret är det en liten utstående plupp. Den protesen vände sig nästan direkt efter insättningen, och det bröstet går högre upp mot själva bröstkorgen.
Det högra bröstet är helt perfekt enligt Mattias.
Ni ser lite av det här på bilderna. Den vänstra bilden visar vänstra ärret, och konturen av höger bröst.
Detta ska rättas till genom att Mattias suger lite kroppsfett från mig och sprutar in över höger protes - för att få samma "sluttning". Om han gör det imorgon vet jag inte. Den frågan tar jag då :)

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig imorgon. kram Katrine

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Tar emot alla tummar som erbjuds :))
    Jag tror inte det ska vara så farligt, har ju varit med om värre operationer. Men en op är ändock en op,om så bara med lokalbedövning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram det kommer att gå galant. Har du känsel i tuttarna. Det hade ju inte jag så jag kände absolut ingenting. Kram igen. Katrine som har doftängeln i bilen.

      Radera
  3. Jag har väldigt mycket känsel, mer än jag vågat hoppas på :)
    På vänstra bröstet är det bara på mitten av ärret,stort som en enkrona, som jag inte har någon känsel.
    På högra är området större, lite större än en femkrona.

    Tack för dina peppande ord!!
    Nu känns allt betydligt lugnare onför morgondagen :))
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Du är en kämpe vännen.
    BS

    SvaraRadera