måndag 7 november 2011

Min ängel vann - Jippie!!!

Helt otroligt, bland ca 3.250 inskickade bidrag till Mekonomens doftis-tävling till förmån för Rosa Bandet - så vann jag med min ängel :)) Strax före kl 10.00 idag fick jag ett telefonsamtal från Emelie från Mekonomen - hennes ord gick knappt in - jag, vunnit?? Hjärtat klappade i 120, tankarna snurrade och sen kom det tårar. Hur kan det vara möjligt? Jag satt ju bara och lekte lite en dag på facebook...
Hela dagen har gått åt till att prata med dem, maila och sms:a, puh! Men så himla roligt:))
Citerar lite nu, istället för att skriva allt:
- Som vi pratade om på telefon har ju tyvärr Cancerfonden ganska strikta grafiska regler så vi är tvungna att ändra bandet på doftisen. Bifogat har du en skiss på den design vi kom fram till. (se bilden ovan) Jag hoppas att du känner att den ändå står för det du vill förmedla.
Den 29 november är det exakt 2 år sedan min lillasyster lämnade oss. Finns det någon möjlighet att få ut den här doftisen till det datumet?
-  Jag är verkligen ledsen, men det är omöjligt. Vi producerar dem i Kina då det är Kina fabriker för den här typen av produkt finns. Det tar vanligtvis 10-12 veckor att få fram något från Kina men för detta har vi hittat en leverantör som lovat att de ska kunna få fram doftisen till slutet av December. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men det går verkligen inte. 
- Här kommer ditt citat som alltså ska in i pressmeddelandet som vi tänkt skicka ut under morgondagen. Läs igenom igen och kom gärna med ytterligare förslag på de eventuella ändringar du vill göra. Ring gärna mig om det är något du funderar över! Vore kanon om du har möjlighet att skicka oss ditt OK alternativt dina ändringar under dagen, tack.
 Mitt citat: 
– Jag är väldigt stolt över att ha blivit utsedd till vinnare i denna tävling. Mitt liv har påverkats oerhört mycket av bröstcancer, bland annat genom att min lillasyster gick bort i bröstcancer för två år sedan. Att stödja Cancerfondens forskning och förhoppningsvis göra fler påminda om bröstcancer känns väldigt viktigt för mig. Detta känns som ett litet men ändå betydelsefullt sätt för mig att hedra min älskade syster Victoria och samtidigt stödja Cancerfondens forskning, säger Anneli Persson, Örebro, vinnare i Mekonomens Doftis-tävling.
- Vi gör helt enkelt pressinformation som vi skickar ut till den Svenska pressen. Sedan är det upp till varje journalist/tidning om de vill skriva något om innehållet i pressmeddelandet eller inte.
- Agency där Ulrika arbetar har 100% koll på vilka tidningar som skriver om våra pressmeddelanden så jag brukar få PDF’er på urklippen av henne. Jag ser till att FW alla dessa urklipp till dig som jag får så kan du skriva ut dem och ge till dina systerbarn.

Snacka om en omtumlande dag!!
Doftis-ängeln kommer att säljas i Mekonomens butiker i Sverige under Jan - Mars 2012. Så håll utkik och ladda upp med doftisar :))
Jag döpte doften till Sommaräng. Ska bli spännande att se vad de väljer ut för blomdoft...

Länk http://passionlab.se/projekt/vaga-fraga/

2 kommentarer:

  1. Å så roligt!!!! Jag ska köpa massor : D
    Kram Chris

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Det känns helt otrolig, har nog inte riktigt fattat den än :))

    SvaraRadera