tisdag 8 november 2011

Äntligen operationstid!!

Jag har inte kunnat sova på flera dagar nu pga smärta i båda proteserna. De trycker jättehårt mot revbenen. Så jag vaknar flera gånger per natt av smärtan som sitter som ett band över hela bröstkorgen. Jättejobbigt.
Den högra protesen som är den som sitter perfekt, har nu åkt neråt och sen 3 veckor tillbaka känns ett stort tomt hål när jag känner på ovansidan av protesen. Och när jag ligger ner är det ännu värre. Man ser var bröstkorgen slutar, sen kommer en stor krater innan protesen börjar. Läbbigt!
Revbenen syns också jättemycket på den sidan, så jag ser sjuk ut där nu! Det är svårt att dölja under kläder, så jag får ofta ha en lös sjal för att dölja det. Jag gjorde ju den här operationen för att jag valde livet, då vill jag ju inte se sjuk ut nu!
Igår skulle jag ännu en gång ringa till koordinatorn på Plastikavdelningen för att stöta på för en operationstid. Men hela gårdagen gick åt till Mekonomen och deras doftistävling :)
Idag fick jag så ett brev på posten - operationsdag blir om drygt 2 veckor, den 24/11. Så himla skönt!!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att ha ett datum att rikta in sig på... Hoppas allt ordnar sig nu!! // Chris

    SvaraRadera
  2. Skönt att du äntligen har fått en tid!! Lycka till nu och hoppas du slipper ha ont av dina nya proteser. Jag har mått tusen gånger bättre efter denna operation, mot första när de satt in expandern. Stackars dig som haft ont hela tiden!
    Kram Katarina

    SvaraRadera