onsdag 9 november 2011

Nerv i kläm?

Idag tror jag att proteserna spelar mig ett spratt - men inget roligt spratt!
Hela em och kvällen har jag haft jätteont på ovansidan av höger bröst - precis på "toppen". När jag tar på huden stick/svider det, så det måste vara en nerv som ligger i kläm mot protesen. När jag tar ett djupt andetag gör det till och med väldigt ont där. Och när jag böjer överkroppen framåt/nedåt. Protesen är jättehård på ovansidan.
Nu ikväll gör det t.o.m ont när jag lyfter höger arm...skit också! Jag har tappat känseln på den onda området också. Och vid varje inandning spänner det runt hela bröstet... Varför ska protesen börja bråka nu?? Den ska ju snart ut, då kan den väl hålla sig snäll tiden ut!? Det är ju bara 15 dagar kvar till nästa operation...
De 3 sista nätterna har jag vaknat flera gånger/natt för att det har gjort så ont över hela bröstkorgen. Hur ska denna natt bli? Tog 2 Alvedon för 30 min sen, men den hjälpte inte alls. Och 2 veckor innan operationen får man ju inte äta nåt som innehåller asitylsalisylsyra... Usch, jag fasar för att gå och lägga mig - vill helst hoppa över denna natt!

2 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig, måste vara hemskt. Så som du beskriver kände jag högst två månader efter operationen, kan knappt tänka mig att ha det så i 9 månader?! Kan du jobba då? Det skulle nog inte jag kunna...jobbar på bageri och lyfter mycket som är tungt. Nu får vi hålla alla tummar att du blir bra när de nya proteserna kommer på plats. Jag har ju inte ont efter den här operationen, så det gäller att tänka sig för och inte lyfta tungt eller ha armarna för högt...vill ju inte att protesen ska flytta på sig...
    Sköt om dig/Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!
    Nej jag kan inte jobba. Värken plus att jag inte sover på nätterna gör att jag inte orkar så mycket...Tack och lov har FK aldrig ifrågasatt min sjukskrivning!
    Jag hade inte heller ont direkt efter min operation och då är det ju alldeles för lätt att sträcka upp armarna...bättre att ha värk då egentligen!
    Min plastikkirurg har lovat mig att mina permanenta bröstproteser ska vara mjukare och inte trycka mot revbenen - nåde honom om det inte stämmer!! ;)
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera