torsdag 24 januari 2013

Vattengymnastik och förälskad... ;)

Igår tog jag en skumpig buss till UÖ. Sätena var iskalla och stenhårda. Men det var bättre än att gå i 40 min i -19 grader i alla fall.
Jag var på plats på Handkirurgen 30 min före min tid.
På TV:n visade de herrarnas 30 km Skiathlon så tiden gick fort!
Min sjukgymnast Mari Björk letade fram 9 st olika handstöd som skulle hålla tummen orörlig, då jag haft enormt ont i höger tumme de sista veckorna. Det var så här mitt onda i höger hand började för drygt 6 år sen - nu är jag tillbaka plus att jag har ont i handleden och själva handen...
Ett stöd var bra för tummen men inte handleden. Ett annat fanns inte i min storlek...
Tillslut provade jag ett som var så gott som perfekt. Det har en platta som värms i kokande vatten och sen formas efter min hand och tumme.
Medan Mari kokade plattan provade jag ett stöd som tilltalade mig direkt. Det var i svart neopren, varmt och skönt över tummen, nederdelen av handen och hela handleden. "Kärlek vid första ögonkastet" ;)
Det kändes så skönt och jag visste direkt att det passar mig då jag får extra ont vid kyla. Så när jag sitter still kan jag ha detta, istället för ett som fixar handleden och tummen. KANON!
Hon föreslog även jag skulle börja simma i deras varma bassäng - men då måste jag ha en sjukgymnast som gör ett program för mig. Och hon som jobbar på handkirurgen har inte den rollen. Jag berättade då att jag snart ska till Plastiken för att tatuera vårtgårdarna. Där har de en sjukgymnast som jag kan fråga ang program till vattengymnastik. Mari ska även forska på egen hand.
Jag fick på mig en varm och dyngsur skena!! Tröjärmen blev blöt på en gång. En och en halvtimme skulle skenan sitta på. Så jag gick ner till cafét och tog en varm kopp kaffe i väntan på bussen. Tänkte sen att det skulle bli jättekallt att gå ut med en våt skena och hand/arm. Så jag ringde till P som precis höll på att avsluta ett möte och kunde komma och hämta upp mig om 20 min :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar