tisdag 2 februari 2016

NYA PROTESER. NYTT ÄRR...

Vaknar till regn som droppar mot fönstret. 
Mitt minne vaknar. Jag har nåt idag måste komma ihåg. Men vad???
Slår upp mina...gröna ögon. Går på toa. Tvättar av mig.
Just ja! Plastiken idag. Möte med Mattias.
Frukost. Kaffe. Lite gympa för att komma igång med min onda kropp.
Igår blev jag sjukpensionär. Firade med vad?? Ja all värk, stress, ångest, oro finns kvar...
Kollar runt på nätet efter sjalar, turbaner....vad som helst som jag kan ha på mig då allt hår är borta.
Jag gjorde en förebyggande bröstoperation. Men då jag drabbats av Alopecia Universalis har jag inget hår kvar, någonstans! Ser ut som jag är drabbad av cancer.
Går med peruk, sjal, turban. Har inga ögonfransar, inga ögonbryn...
Behöver inte raka bikinilinjen och inte under armarna...Jag fokuserar på det positiva som finns.
Men med sjal eller turban ser jag ju ut som en cancerdrabbad...Ser min älskade lillasyster framför mig ...
Jag tar en promenad i regnet. A-huset. Hiss A1 upp till våning 4. Och hissen pratar, det älskade min yngsta son då vi sprang här med hans astma. Tur att det finns något roligt med sjukhus!



Hissen har pratat klart. Våning 4. Plastikkirurgisk mottagning. 


Jag trycker upp dörren och går in. Börjar med toaletten innan jag anmäler mig i kassan. 


Hinner precis hänga upp min våta kappa och sätta mig i en stol. Stänger av mobilen och sätter mig tillrätta. Då kommer Mattias och en annan kille... Mattias presenterar sig och även den andre...som jag inte registrerade namnet på...
Vi går in i ett rum och börjar med att prata sittandes mitt emot varandra vid  det lilla bordet vid fönstret. 


Jag berättar vad som hänt med proteserna. 
Mattias sitter mittemot mig, eleven står bredvid honom.
Jag får ställa mig upp. Tar av mig fleecetröjan och behåller mitt V-ringade linne jag har på mig för att visa hur snett allt V-ringat hamnar. 
Tar sen av mig linnet.
Han tittar. Pratar. Nya proteser. Snitt under bröstet. Det gamla ärret är så fint med nya bröstvårtor...
Allt hörs som i en dimma. 
Jag ska få en ny operation. 
Har i dag droppformade proteser, 375 ml.
Ska få nya, runda proteser på 550 ml...Oj vad mycket vet jag att jag säger...
Tänk på att du inte har något innan säger Mattias...

Visar bilder på mina tuttar/proteser så han ska förstå...är fortfarande kvar i dimman...
Jag visade en bild med bikini-bh, och i profil helt bara för att han skulle se hur platta tuttarna var framtill.

Ser de platta ut här???


På julafton såg de ut så här, då jag spexade lite framför kameran. 



Mattias tar kort på mig framför ett grått skynke.
Jag vrider mig från höger till vänster. Helt perfekt. Har ju gjort detta några gånger förut...

Båda proteserna är platta framtill. Det vänstra sitter betydligt högre upp. Det högra har en liten insjunkning nedtill... Jag skriver upp en tid till dig säger han.
Ja....hmmm. Oj, kan du inte fixa till det jag har.
Trolla lite?
Tyvärr! 
Du kommer få ett snitt under brösten. Jag vill inte skära upp dig igen, då du är så fin vid de gamla ärren med bröstvårtorna jag byggt upp.

Ok, boka en ny tid. 
Jag vill ha V-ringat. Inte vara platt över brösten. Inte ha en lite bulle nedanför höger bh...

Men kommer de nya gå ut på sidan?
Ja lite, eftersom de nya runda kommer bygga upp brösten så de blir rundare.

Oj så mycket att ta in!!!

Lite på skoj messar jag min sambo: 

Köp med vin hem: Sjukpensionär med stora bomber måste firas!

Du är underbar! Älskar dig så!! Får jag till svar. 

1 kommentar:

  1. Jag är så ledsen för din skull, men mitt i allt det jobbiga du går och har gått igenom lyser ett "go" igenom. Du har en inre styrka och bjuder på dig själv på ett positiv sätt. Det går att orka igenom denna op. Och du kan spexa med dina nya boobisar :)

    SvaraRadera