torsdag 2 juni 2016

HJÄLPEN HEMMA MINSKAR

Min underbara sambo förbereder för mig varje morgon innan han åker till jobbet. 


Jag får inte lyfta armarna över axelhöjd på 6 veckor, till och med den 17 juni. 
Tuffa 6 veckor!! 
För jag får inte vattna amplarna. Får inte ner nåt i köksskåpen. Kan inte plocka ur diskmaskinen då jag inte får upp allt på hyllorna... Ja listan är lång på vad jag inte får göra. Men allt är ju för att det ska läka och bli bra. Så 6 veckor är ju ändå inte så lång tid i det hela. 

Efter den 17 juni får jag även börja träna lite. Men ingen fysisk träning av bröstmuskeln under 6 månader. Då är vi framme i oktober. 

Jag kan nu ta mig i och ur sängen själv. 
Kläder får jag på mig skälv. Det är bara ibland jag har värk under höger bröst, protes, som jag inte kan få på mig trosor, strumpor, kjol och shorts. 

Gå nerför trappor fixar jag helt utan problem nu. Länge gick jag på snedden och höll mig i ledstången med båda händerna. Peder eller min mor gick precis före som stöd och höll i alla saker jag behövde få med mig ner. Så hjälplös och handikappad!

Upp för trappor har aldrig varit nåt problem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar