onsdag 20 oktober 2010

Dags att gå ner till avdelningen och träffa en sköterska

När jag var klar hos plastikkirurgen skulle jag gå ut och sätta mig i väntrummet igen och vänta på en sköterska som skulle följa med ner till avdelningen. Klockan var då 11.20
Jag blev lite chockad. Var vi inte klara nu? Det här sa sköterskan inget om på telefon när jag fick det här återbudet.
En sköterska kom med en blå mapp och gav vägvisning ner 1 våning till avdelningen.
Väl där togs jag emot av en manlig sköterska. Han berättade om avdelningen, att jag skulle få en kateter i och med att operationen tar mer än 3 timmar. Han kollade upp medicinering och allergier. Berättade om smärtlindring och om operationsdagen.
Vi som ska göra en bröstoperation får första tiden på morgonen. Skönt, då blir det inte så lång väntan!
Kl.8.00 blir operationen, men jag ska vara där redan
kl 7.00 för att duscha, få katetern (se bild) insatt, få lugnande och blodförtunnande (mot propp i benen) m m. Efter operationen får jag ligga på uppvaket i ca 3 timmar.
Redan första kvällen får jag gå upp och kissa, beroende på smärtan och ev illamående. Annars blir det morgonen efter. Allt för att få igång magen och motverka propp i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar