torsdag 31 mars 2011

Ang sjukskrivning

Sist jag träffade min plastikkirurg frågade jag om jag kunde börja jobba snart. Och det fick jag om jag kände att jag orkade, skulle börja lite försiktigt i så fall. Då hade jag känt mig stark i några dagar och längtade efter att komma ut och "vidga mina vyer lite". Men denna vecka har jag inte alls varit lika tuff. Det har gjort ont både på revbenen, under vänster bröst och bakpå vänster skuldra i omgångar. Idag går min sjukskrivning ut, men jag ska be honom att förlänga den på måndag när jag ska dit för påfyllning igen.
Jag får ju inte lyfta armarna så armbågarna kommer i axelhöjd eller över, och det är så lätt hänt ju mer jag rör mig. För det gör inte ont när jag höjer armarna, så jag måste verkligen tänka mig för.

Igår gjorde en cybervän sin förebyggande bröstoperation. Idag fick jag mejl att allt gått bra! Så skönt att höra, för mina tankar fanns hos henne hela dagen igår.

Idag har en nära vän träffat sin plastikkirurg för ett sista samtal innan hon ska få en expanderprotes i april.

Det gör mig så nedstämd att denna sjukdom för så mycket elände med sig.
Men snart är vi många som har gått igenom den värsta biten och kan börja att se framåt - till ett lugnare och mindre oroligt liv!
Styrkekramar till oss alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar