onsdag 6 april 2011

Magsjuk och påfyllning

I söndags kände jag mig jättehängig, illamående och febrig, men hade ingen feber.
Likadant i måndags, och då skulle jag in och fylla på igen. Så jag ringde och pratade med en sköterska ang mitt hälsotillstånd. Hon tyckte att jag skulle komma in så fick Mattias göra en bedömning om vi skulle fylla på eller inte.
Även där de tog tempen på mig, den visade på 37,4. Så Mattias beslöt att fylla på, om jag ville.
Ska vi ta 90 ml idag frågade han. Vet inte, det får jag väl känna efter...
Efter 70 ml började det strama, då tryckte han i 5 ml till och slutade sen på 80 ml på båda brösten. Nu har jag 350 ml och de känns riktigt stora nu!

Väl hemma igen kände jag mig illamående och kräktes. Så fortsatte det under em och kvällen.
Hoppas jag inte smittade ner dem på avdelningen bara!

Jag hade riktigt ont efter påfyllningen denna gång!!!
Kan inte ta mig upp från halvliggande själv, utan behöver ett par armar som som lyfter upp överkroppen på mig.
Skratta, hosta, nysa gör enormt ont! Inga värktabletter hjälper nu :(

Idag onsdag börjar jag känna mig bättre i "brösten" men väldigt hängig och matt efter magsjukan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar