söndag 10 april 2011

Magen krånglar fortfarande

Några dagar efter min bröstoperation pajade min mage och jag mådde konstant illa. Min plastikkirurg konstaterade då att det troligtvis var all antibiotika som var för stark. Du kan läsa mer här.

Fortfarande är magen svullen och tarmarna "knorrar" i tid och otid. Så i måndags när jag var inne och fyllde på tog jag upp det med min läkare. Han sa då att det ju faktiskt inte har gått så lång tid efter min tuffa operation (23/2).
Sen är ju fortfarande ett av levervärdena inte helt bra än. Det var 4 värden som inte var bra efter operationen, och det orsakade den enorma värk och svullnad jag hade då. Och troligtvis kommer det vara så här tills även det sista värdet är nere på normal nivå.

Värken under vänster bröst känns nu värst efter varje påfyllning, men även när jag har varit igång och rört på mig under en längre tid. Hur ska det gå när jag ska börja arbeta igen?!! Värktablett hjälper så klart, så det är väl bara att preparera sig på måndag och göra ett försök. För nu längtar jag verkligen att få komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar