onsdag 13 april 2011

Stukad...

Som om det inte räcker med all smärta efter operationen - nu har jag även stukat ena foten.
Jag satt i soffan på fm och reste mig upp. Då kände jag bara en enorm smärta i foten och det kändes som om tårna var vikta under...snabbt fick jag upp högra benet och kände då att foten smärtade nåt enormt. Det svartnade för ögonen. Jag fick sätta mig bak och fram i min dagbädd och försiktigt fick jag upp foten mot ryggstödet. Blodet rusade, jag blev alldeles kallsvettig - nej, nu har jag brutit foten...!
Efter ett tag kunde jag röra på foten/vristen. Skönt, inte bruten i alla fall!
Däremot har jag inte kunnat stödja på foten på hela dagen. Jag kan röra på stortån men inte de övriga tårna. Och är svullen på utsidan av foten. När jag ska ta mig fram kan jag stödja lite på hälen. Men jag kan ju inte stödja mig på stolar och skåp pga värken i brösten. Och inte kan jag hoppa på ett ben heller...för då gör det ont i båda brösten.
Jag tänkte att det är ju tur att detta inte hände tidigare efter operationen, då hade jag väl fått sitta i rullstol :(

Jag duschade på fm och lät ärren vara utan tejp för att lufta dem någon timme. När detta med stukningen hände glömde jag helt bort tejpen, satte endast på mig bh:n och kläderna.
Så nu ikväll när jag skulle linda om foten och fästa med tejp kom jag på det. En hel dag utan tejp. Hoppas det inte gör så mycket!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Anni!
    Nu är det väl ändå nog med elände. Först magsjuka sedan stukad fot. Det borde räcka med att försöka läka och bli återställd efter operationen. Nu är allt elände portförbjudet och alla framsteg Välkommna!
    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  2. Tack Titti!
    Hoppas hela min kropp har läst och förstått dina fina ord: "Nu är allt elände portförbjudet och alla framsteg Välkomna!"
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera