söndag 17 april 2011

Stickande känsla under, på och över bröstet

Tidigt igår morse började det sticka på en punkt över höger ärr. Precis som att någon stack in flera nålar på en gång. Det gjorde så ont att jag knappt kunde andas och fick lägga handen över som lite skydd. Hela jag ryckte till av smärta.
Detta återkom flera gånger under dagen. Jag tog en Alvedon Forte till slut, men det hjälpte inte mot detta. Säkerligen är det nervändar som ska hitta varandra efter operationen, men jobbigt är det.
Idag sticker det även där ärret slutar in mot bröstet och under.
Det kommer när som helst, både när jag sitter, står, går, vilar, är utomhus. Så kyla eller värme påverkar inte den stickande känslan. Under flera sekunder pågår detta.

2 kommentarer:

  1. Ja, man får känna på massa konstiga känslor under läkningen.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jo Tack, jag känner igen stickningarna.
    Kommer hur som helst och när som helst.
    Kan det vara "Fantomsmärtor"?
    Ont gör det i alla fall.
    Glad Påsk & Kram på dej!
    Titti

    SvaraRadera