tisdag 15 mars 2011

Ny typ av smärta

I natt hade jag så ont i båda "brösten", det värkte djup inne i mig, en jättekonstig känsla. Det tryckte på både på revbenen och lungorna så det var svårt att andas. Jag fick ta värktabletter 2 ggr under natten och kunde inte sova. Istället för att ligga och "tänka" på smärtan halvsatt jag i sängen och läste en tidning. Jag måste vila tidningen mot knäna för om jag håller upp den med händerna spänner det för mycket över brösten. En bok är inte att tänka på att läsa än, då till och med en tidning är för tung!

Jag har varit ute vid Naturens Hus vid Hjälmaren idag med en kompis och fikat ute i solen. Vi har haft en underbart varm vårdag! Inga utemöbler var framställda, så vi fick 2 fleecefiltar med oss ut och satte oss invid husväggen och njöt av kaffe och morotskaka. Lite problem hade jag att komma ner på marken, det värker i både brösten och magen när jag böjer mig ner. Men det är skönt att ha rakt ryggstöd, mjuka soffor funkar inte alls för ryggen.
En liten promenad blev det också, i snö, lera och is.
Lagom rosiga om kinderna gav vi oss sen av hemåt.
Tänk vad lite sol kan göra för humöret!!

Idag kom mitt recept på Alvedon 100-pack. Nu slipper jag skicka ombud till Apoteket så ofta!
Min Plastikkirurg hade till och med skrivit en personlig liten hälsning...

Jag har sedan hemkomsten från USÖ bara tagit Alvedon vid behov, ibland bara 2 ggr/dygn. Men sen igår kväll har jag haft så ont att jag fått äta dem var 4:e timme.

Nu värker det utanpå brösten, eller värker/pirrar/sticker/ömmar/trycker... en helt ny typ av smärta. Det känns som jag har fått en alldeles för liten bh på mig, eller mer som ett bälte som sitter rakt över brösten. Det gör ont, ont, ont!
Jag hoppas att det betyder att det snart blir bättre, känns som värken har hoppat runt på alla ställen på överkoppen som det går vid det här laget.

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att jag känner igen att det kom nya typer av smärta tiden efter operationen. Själv kommer jag ihåg en brännande känsla under brösten, där dränen satt. Det kom till och från under flera veckors tid, men ebbade ut. Jag hoppas du snart ska slippa ifrån det du är med om nu.

    SvaraRadera