måndag 14 mars 2011

Klåda

Några dagar efter operationen fick jag klåda under armarna, i armhålan, som troligtvis berodde på allergi mot häftan runt omslagen. Denna klåda har blivit värre och värre, trots att jag blivit av med häftan och nu har en bh som inte går upp där.
Igår kväll försökte jag raka mig lite försiktigt under armarna, inte lätt när jag inte får lyfta upp armarna! Det är röda veck i armhålan pga av att det alltid är hud mot hud där, och så var det lite rött och irriterat.

Nu på fm ringde jag till plastikmottagningen och frågade vad jag kunde göra mot denna klåda. Sköterskan jag pratade med sa att jag skulle hålla det under uppsikt, så det inte blev en infektion pga att det är för tätt. Nu skulle jag lägga en kompress i armhålan (och hoppas på att jag inte blir allergisk mot häftan igen, jag har 3M som enligt personal på Apoteket ska vara den som andas bäst).

Ett recept på Alvedon skickar de hem till mig per post. Konstigt att det inte går elektroniskt, men trots att det är ett universitetssjukhus ligger de långt efter både vårdcentraler och privata läkarmottagningar.

En notis om att Mattias ska kolla upp mitt levervärde vid nästa besök skrevs in i min journal. Sist glömde både han och jag bort det. Som patient gäller det att vara pigg och alert och klar i huvudet. Det går ju bra hemma, men väl på sjukhuset blir det ju lite nervöst och minnet sviker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar