söndag 13 mars 2011

Spökande muskler

Jag har haft så svårt att själv ta mig upp från liggande och halvliggande ställning, trots att jag använt magmusklerna. Häromdagen krampade det lite i magen och när jag tryckte på en punkt på vänster sida alldeles vid naveln så pirrade det högt upp över bröstet mot nyckelbenet. Då testade jag att trycka på höger sida av magen, pirret kom då även över det högra bröstet. Mycket konstigt! Men så kom jag på att min plastikkirurg sagt att mag- och bröstmusklerna växer ihop nu. Inte så konstigt då med denna känsla!

Fredag em och kväll tillbringade jag ihop en kompis och hennes 4-åriga dotter. Hon "kollade" på mina bröst och tycker de ser otroligt bra ut. Lite konstig känsla är det att ta av sig på överkoppen
och "visa upp sig", men det är ju inte "jag" utan proteser... Hon har gjort denna operation och har ärr även under brösten. Det har ju jag sluppit, skönt.
Det blev mat, godis och Let´s Dance innan min mor kom och skjutsade hem mig.

I lördags var det strålande sol och jag tog en "lång" promenad på 15 min med min äldste son. Det blåste hårda nordanvindar, men i lä var det underbart att vända upp ansiktet mot solen och njuta!
Senare på em fick jag fint besök och en underbar bukett med rosor och gerbera i orange/gul/vit/limegrönt, en flaska rött och en mörk mintchokladkaka. Det blev lite trevligt småprat innan de åkte mot Kristinehamn igen.
På kvällen var jag så rastlös, jag är så trött på att inte få göra någonting! Så jag laddade ner en bok från biblioteket och fick tvinga ner mig i soffan en stund.
Jag hade jätteont på revbenen och i magen och fick inte i mig någon mat alls.

Idag blev jag upphämtat av en kompis, följde med henne på ett klädparty och sen hem till henne på fika. När jag kom hem till mig igen var det bara att sätta sig vid dukat bord. Vilka gulliga killar jag har!!
Hela em har jag haft ont ovanpå höger axel, precis som att bh-bandet skär in. Men jag har inget band som skär in, bh-banden på min bh är breda och har inte ens en kant som slutar på det onda.
Kanske har jag rört på mig för mycket idag???

Imorgon ska jag ringa till plastikmottagningen och be dem skriva ut ett recept på storpack Alvedon. Det är bara 20 st/förpackning och det blir ju ett enormt jobb och dyrt att åka och köpa mer hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar