fredag 25 mars 2011

Tagit tempen och Alvedon mot smärta

Runt 11.40 idag fick jag ont på vänster bröst på insidan. Det kändes som att bh:ns karborre skavde mot huden. Men smärtan sitter längre in mot mitten, mittemellan ärret och bröstkorgen, inte alls vid kardborrknäppningen.
Jag provade att av mig bh:n, med smärtan försvann inte helt. Om jag lyfte upp bh:n och blåste på huden kändes det lite bättre just då.
Jag satt med bh:n uppknäpp ett tag. Men när klockan var 14 bestämde jag mig för att ringa till Plastikmottagningen för att rådgöra med dem, och fråga om jag får gå utan bh:n en längre tid. Kl 12 stänger de mottagningen på fredagar... Då ringde jag till vårdavdelningen och rådgjorde med en sjuksköterska som jag kände väl efter mina dygn där. Min plastikkirurg hade gått hem för dagen, och ingen annan fanns kvar eller hade jour. Hon rådde mig att ta tempen, sen 1 g Alvedon. Om tempen stiger och/eller det onda inte ger mig sig får jag ringa sjukvårdsrådgivningen.
Så typiskt att det ska inträffa när det är helg!
Tempen visade på 37,4.
Jag tog en dusch och smörjde sen in brösten samtidigt som jag kollade det vänstra ordentligt. Det har ju alltid varit större pga av en mängd inre vätska. Nu blir jag osäker om det har blivit ännu större - jag hoppas verkligen det bara är hjärnspöken. Jag vill inte råka ut för någon inflammation!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jobbigt du verkar ha det. Jag får nästan dåligt samvete som sa till dej att det inte var någon större fara med operationen. Men du har haft det tufft. Visst är det typiskt att det händer nåt en fredag när man inte kan nå någon på sjukhuset. Hoppas smärtan släpper och att du piggnar till snart. Allt är i alla fall bättre än att du inte tog bort brösten.
    Trevlig helg! Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Det är så himla skönt att båda brösten nu är borta, och att provsvaret på mina körtlar var bra!
    Men det tycks ta tid innan jag helt kan slappna av. Jag brukar inte oroa mig i förtid, så det här känns lite jobbigt just nu :(

    Önskar dig en bra helg!
    Krama Anni

    SvaraRadera
  3. Hej. Tack för din blogg! Jag lever i den första fasen av väntans tider - vet att jag ska få göra en förebyggande operation i höst men inget mer. Jag har läst allt och skickat bloggen till min man - känns som det är fler än jag som behöver veta vad som kan hända.... Lycka till och hoppas att du snart mår bättre!! Chris

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad bra att din operation är på gång. Det är jättebra att du delar med dig, för det är inte lätt ens för dina närmaste att förstå det som du ska gå igenom, både psykiskt och fysiskt.
    Hör gärna av dig igen om du har några frågor eller funderingar, och lycka till nu!
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera