torsdag 24 mars 2011

Duschhjälp

Idag på fm ringde en disktriktsarbetsterapeut upp mig. Hon hade varit här och monterat ställningen på sängen medan jag fortfarande låg inne på USÖ. Hon förhörde sig hur det har gått för mig och undrade om det var något mer hjälpmedel jag behövde.
Så nästa torsdag kommer hon med en sittbänk till badkaret, så jag kan sitta och duscha. Vissa dagar har jag svårt att komma ner till golvet pga smärta, då kan det vara bra att kunna sitta ner och tvätta benen och fötterna.
Det är helt otroligt vilken service de har. Och det hade jag ju ingen aning om förut!

Jag tog en lång promenad i solskenet. Men det blåser iskallt. Ett omkullblåst träd med utslagna videkvistar låg efter vägen, så jag plockade med några kvistar hem och satte ner bland de fina tulpanerna.
Och utanför min dörr har de första krokusen slagit ut!
Våren är i antågande. Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar