onsdag 23 mars 2011

Funderingar inför sommaren med denna bh

Jag undrar hur det blir med solandet i sommar. Några gånger till ska jag ju "fyllas på" med 2 veckors mellanrum. Sen ska jag vänta i minst 3 månader innan nästa op blir, det kanske blir i augusti/september - om jag räknar grovt.
Måste jag ha denna bh på mig dygnet runt så länge jag har mina expanderproteser??
Bh:n har ju så breda band samt går så högt upp på bröstkorgen... Kanske kan man sy om den lite, så den blir mer urringad?
Jag funderar också på om det går att färga den ena bh:n svart, så jag har en av varje färg. Det är ju roligare om bh:n smälter in med mina övriga kläder.
Bh:n syns under de flesta kläder jag har/kan ha på mig. Nu kanske jag är lite fåfäng, men jag vill ju kunna känna mig snygg under tiden!


Efter ett fint besök idag fick jag blommor, choklad och wienerbröd. Nu börjar alla mina vaser ta slut. Vackra buketter står överallt hemma nu och doftar gott!

Jag trotsade vädergudarna i dag och tog en promenad i snålblåsten. I riktig hård motvind gick det knappt att andas, så jag stretade på bra. Skönt trots allt att få lite frisk luft. Och så känns det betydligt säkrare att gå nu när all snö och is är borta.
Jag har haft ont under höger bröst hela em, så jag tog Alvedon innan jag gick ut, och nu så känns det mycket bättre. Men sen påfyllningen igår har det stuckit lite över båda ärren, och när jag drar med fingrarna över bh:n där så är det en svidande känsla både över ärren och på ovansidan av brösten. Så känns det även när jag sträcker upp överkroppen och skjuter fram bröstkorgen försiktigt.
Min mage är inte helt i balans än, den knorrar och har sig emellanåt och vill inte riktigt minska till normal storlek.
Har även haft jätteont på vänster sida både bak och fram, så det gör ont vid varje andetag.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Jag fick ha vanlig bh efter ett tag. Köpte ett par snygga så att man fick nytta av den nya figuren :-) Eftersom bysten har en särskild form och högt läge á la Dolly Parton så blev det en något större storlek är slutresultatet.

    SvaraRadera
  2. Haha, så du kände igen i beskrivningen att känna sig som Dolly Parton! Det är ju tur att det bara är tillfälligt :)

    SvaraRadera