fredag 30 mars 2012

Ännu en ängel... ♥♥♥

Mina tårar vill aldrig sluta rinna idag... Anna somnade lugnt och stilla 19.30 igår 29 mars skriver hennes man på bloggen. Jag är både ledsen och arg, Herr C har tagit många nog nu! Anna har somnat in efter en lång kamp mot sin bröstcancer. Nu har du fått dina änglavingar och slipper kämpa mer... Alla dina forumsystrar formar en änglakör och hälsar dig välkommen till ett liv utan smärta och oro. Jag har tänt ett ljus och sitter och läser hennes blogg och ler lite mellan tårarna. Hon var så stark och positiv. Nåt som slår mig är vad kloka människor blir när de får/fått en jobbig diagnos. Jag har lärt mig så mycket av både min syster och henne, att vara tacksam för så mycket. Att inte gnälla över banala saker, att vara lycklig och tacksam för livet vi lever! När man kanske har lite åldersnoja säger de: Jag är glad och tacksam för varje födelsedag jag får uppleva. Grått hår och rynkor vill jag få, det betyder att får leva ett tag till. Vi har mycket att lära av de orden!!

1 kommentar:

  1. Lyssnade presis på Helena Salos sång på you tube. Vi är många som saknar finaste Anna, för mig var hon en hjältinna som kämpade så hårt. Vi hade våra små kvällskonversationer sista tiden via wordfeud konstigt nog. Vi satt och grät på varsin sida av spelplanen. Anna var en av mina äldsta vänner och vi tappade kontakten efter skolåren men hittade varandra igen för ett par år sedan och jag är så glad att jag hann få den kontakten igen.
    Karin

    SvaraRadera