torsdag 15 mars 2012

Storpack änglar och en nioåring

I morse pratade jag med min vårdcentral ang min värk i höger pekfinger. Sköterskan frågade om jag hade någon aning om vad det kom sig av, men jag märkte det förra söndagen då jag planterade frön... Eftersom jag har en kallelse liggandes hos handkirurgen tyckte sköterskan att jag skulle ringa dem och berätta att denna värk gör mig handikappad då jag är högerhänt.
Jag ringde upp handkirurgen och berättade om mitt ärende. Sköterskan jag pratade bekräftade att de fått in en kallese, men att det är den remitterande läkaren som ska skicka en ny remiss och ange att det nu är akut. Jag bads att ringa tillbaka till vc... Men nu fanns inga lediga telefontider! Tur att "Mina Vårdkontakter" finns. Loggade in där och skrev ner berättelsen. Jag fick senare svar att de skickat det vidare till min läkare. Hoppas nu bara hon förstår att hon ska skynda på det hela! På fm fick jag ett sms från Mekonomen: Dina delar finns nu att hämta hos oss. Log lite över formuleringen - delar...har de klippt isär änglarna så jag ska få sätta ihop dem...eller? :)
Mamma och jag åkte ut till Marieberg efter lunch för att köpa presenter till min älskade systers lilla plutt som fyller 9 år idag. Han älskar kläder och önskade sig färgranna T-shirts. Vi hittade en vit...med ett häftig Smurfansikte på, och glasögon i silver :) Den såg inte alls barnslig ut för att vara med smurfmotiv. Sen blev det en knallgrön T-shirt med olikfärgat tryck. De går nog hem båda två skulle jag tro :) Jag passade även på att fynda ett par solglasögon för 59 kr - då jag inte hittar några av mina efter flytten. Solen har ju lyst så härligt i flera dagar nu...hoppas mitt köp inte ska ändra på det bara ;)
2 par skor inhandlades också. Dags att ställa undan vinterkängorna och välkomna våren tycker jag!
Efter det åkte vi ut till Mekonomen och jag fick en liten påse med alla mina 25 st doftänglar :) Och de var alla hela. Tjejen i kassan tyckte att jag hade pysslat färdigt med ängeln redan :) Hon berättade att det nu fanns 36 st kvar på lagret i Strängnäs, och att de skulle beställa hem dem - sen är alla slut.
Så bunkra upp nu inför framtiden!
Mamma tog kort på mig och ängla-påsen utanför butiken som ett litet minne.
Vi åkte sen till Jeppe för att gratta honom. Precis när vi gick ur bilen kom han och pappa från tennisträningen. När han fick se mormors bil blev han jättelycklig - och de står utanför hojtade han!!!
Han hoppade, viftade och såg ut som en glad hund i baksätet när de åkte förbi oss för att parkera. Han sprang ur bilen och gav oss båda en stor härlig kram. Runt halsen hade han en...iPhone...present från pappa i morse :) Vi hade köpt med sockermunkar som han älskar. Så efter att han lagt in våra mobilnr och även mina barns, så blev det tårta och några småpresenter. Jag hade även köpt söta klubbor på Lagerhaus som det stod "PUSS" på :)  Han sms:ade båda mina barn utan att skriva vem det varifrån. Han har inte haft någon mobil förut...så numret är helt nytt. Snacka om att mina grabbar fick nåt att fundera över :)
Väl hemkommen gick jag in på min mail och ser att jag fått ett nytt....vad det står i det återkommer jag till när jag vet lite mer... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar