tisdag 6 november 2012

Kontakt med Infektionskliniken igen

Då huvudvärken inte vill ge sig och jag har så ont i ryggen att jag inte kan gå ordentligt kände jag att jag ville prata med kliniken igen. Så jag ringde dit runt 9 och fick en telefontid redan kl 10. Sjuksköterskan jag pratade med sa efter att ha läst min journal och efter att hört om min helg att det kan vara en virusorsakad hjärnhinneinflammation jag har! Hon sa att en läkare ringer mig efter lunch någon gång. Åsa som jag träffade i torsdags hade kanske inte möjlighet att ringa, så någon av jourläkarna skulle ringa. Men redan efter 20 min ringer min läkare Åsa Athlin upp. Hon vill att jag kommer ner för att ta om alla prover - och jämföra resultaten med förra veckans. Då trodde de att allt berodde på att snabbsänkan var lite förhöjd efter min magsjuka. Hon skriver en notis att jag kommer in runt 11. Då får jag träffa en av de 2 läkare som har jour idag. Jag berättade att trots att jag var så tagen i torsdags, så var det ett enormt mottagande jag fick hos dem. Jag kände mig så trygg. Och vilken sjukvård vi har här i Sverige när det väl kniper!!! NU vill jag faktiskt bara bli bra från detta! Ringde P på en gång. Han kommer hem 11.30 och skjutsar ner mig då. Sen ska han äta lunch och på ett jobb i Örebro. Så jag ska hålla honom uppdaterad och sen se om han kan hämta hem mig senare i em. Håll tummarna för att allt är bra nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar