söndag 20 januari 2013

Bråkande nerv

Förra söndagen fick jag en enorm smärta på en punkt ca 3 cm mitt ovanför bröstvårtan på höger bröst.
När jag nuddade löst på punkten var smärtan riktigt hög. Det syntes ingenting alls på huden.
Smärtan höll i sig under flera timmar.
I onsdags kom så smärtan tillbaka igen. Det måste vara någon nerv som bråkar. Det har ju i och för sig inte gått så lång tid sen ärren senast skars upp för 3:e gången. 1 år tar det ju innan allt är läkt igen. Känner att jag vill dokumentera detta för att jag ska ha koll på det om det återkommer.

2 kommentarer:

  1. Jag genomgick en operation för ett tag sen och dessa fantomsmärtor kan bråka bra länge efteråt. Kliar jag mig i mitten av ärret så känns det ute till höger i stället - helknasig känsla :)
    Men det är ju inte roligt att det gör ont, återkommer smärtan tycker jag absolut att du ska kontakta din plastikkirurg.

    SvaraRadera
  2. Jag genomgick en bröstoperation för ca 2 år sen och jag har fortfarande en "konstig känsla" runt snittet.
    När jag känner på och runt snittet så känns det diffust, som långt borta och något lager mellan. Jättesvårt att förklara.

    Men det är ju klart att det känns konstigt, det är en stor ju en stor operation vi genomgått och nervtrådar mm har skurits av.

    SvaraRadera