lördag 15 december 2012

Kärlek på Kap Verde - Första semestern med mina bröstvårtor :)

Ojojoj vilken resa vi varit på!
Det hela började på tisdagen den 4 december. Vi åkte till Arlanda och tog in på hotell Connect som vi turligt nog bokat övernattning på. Snökaos i Stockholm har utlovats, och nog snöade det allt på tisdagskvällen!!
Gick upp 5.45 för att hinna duscha och äta frukost innan vi skulle checka in 7.35.
Plan efter plan blev inställt pga snöovädret... Vi fick besked att vårat plan skulle gå senare, att ny info skulle komma senare...så höll det på hela dagen. Av SAS fick vi en mat/dryckescheck på 110 kr som plåster på såret. Hela dagen spenderades på O´Learys i en skön soffa. Många nya kompisar fick vi :)
7 timmar försenade kom vi äntligen iväg!
Jag såg verkligen fram emot denna semestervecka. Advent och jul är en jobbig tid då min syster saknas enormt!
Den 1:a advent lämnade hon oss för 3 år sedan. Den 20 december fyller hon 41 år...
All min värk mår också bra av värmen! Handen, axeln och nacken.
Vi solade och badade och njöt i fulla drag!!

Vattengympa i saltvattenspoolen var jag med på några gånger. Jätteskönt för min stela kropp.
En fm provade jag även på stretching - som yogaövningar på en terass med utsikt över stranden och havet - bästa tänkbara!!
Men tyvärr hängde jag på alla övningar - vilket innebar att jag låg på mage och slappnade av... Efteråt hade jag ont under höger protes i flera dagar. Än i dag då vi kommit hem får jag emellanåt ta värktabletter mot den värsta värken :(
Handen mådde inte heller så bra av värmen som den brukar, så handskyddet åkte av och på dag som kväll + hela nätterna.
Vi bodde på ett All In Clusive Hotell - så lyxigt och helt underbart!!
Crioula Clubhotel & Resort på Ön Sal i Santa Maria på Kap Verde
En eftermiddag satt jag på vår altan och läste medan P låg inne och vilade. Plötsligt kom han ut med 2 glas champagne och sa att nu skulle vi fira! Jaha tänkte jag, vi är ju här på semester så det är klart vi ska fira...men jag förstod inte varför just idag...vi hade ju varit här några dagar...
Då går han ner på knä och tar fram en liten ask...mina tårar rann innan han ens han öppna munnen. OM jag vill förlova mig med honom - SÅ KLART!!! Min underbara som hjälpt mig tillbaka till glädjen i livet!!





  Vi föreviga vårat datum nere vid havet

Semestern var långt bättre än våra förväntningar Alla människor var så vänliga och glada, stränderna HELT rena, vattnet jätteklart (och väldigt salt), ljumna härliga vindar som gjorde att vi klarade av den härliga, heta värmen, inga jobbiga försäljare på stränderna... Vi bodde på ett 3-stjärnigt All in clusive - och det var helt kanon på alla sätt! Det finns inte så mycket att åka och titta på, är inget partyställe... Lugn och avkoppling i massor, och alltid en ledig plätt på stranden Jag rekommenderar absolut en resa dit. Vi är snart på väg dit igen Har varit på många andra exotiska platser, men denna ö är så speciell och helt enkel UNDERBAR!!
Kan berätta mer om du vill!! Kram

 

3 kommentarer:

  1. Tassar in och säger Grattis till Förlovningen!!
    Vilken härlig ö ni verkar varit på. Ska ta och läsa lite mer om den - planerar in en semesterresa nu i vår på vår Bröllopsdag :)
    Rekommenderar du erat hotell, eller såg ni nåt annat som verkar bättre?
    Jag mailar dig lite frågor sen, när jag kollat runt lite.
    Ha ett bra slut på 2012 och jag önskar dig ett glatt och friskt 2013!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att livet verkar återgå till lycka och kärlek för dig!
    Vilken semester!!! Allt du skriver om ön låter helt underbart!!
    Och så en förlovning - en överraskning!!
    Utan att ni ens pratat om det i förväg...vilken kille/man du träffat! Han måste vara otroligt kär i dig, och rädd om dig - var rädd om honom du rara Anni <3
    Kram från Anna i Värmland

    SvaraRadera
  3. Hej Sanni!
    Vi sitter nu och tittar runt för en resa tillbaka till Kap Verde för att fira vår 1-åriga förlovningsdag. Först var vi helt inne på att ta samma hotell då allt var helt perfekt där. Men nu efter nyår erbjuder Fritidsresor charter direkt från Örebro Flygplats, och de har inte vårat hotell... Får se hur vi gör nu...
    Hör av dig så jag vet vad ni väljer på er Bröllopsresa :)

    SvaraRadera