söndag 17 februari 2013

Storlek, färg, större, mindre, ljusare, mörkare...?

Nu när jag smörjer in mina bröstvårtor med Helosansalvan mjuknar alla sårskorpor och några små bitar lossnar när jag masserar in krämen. Den nya färgen är betydligt ljusare och mindre brun än när de var nytatuerade.
Det är så svårt att veta om storleken är bra. Ena stunden känns de ok. Nästa tycker jag att vårtgården kanske ska vara lite större. Färgen då? Nja, skulle nog allt vilja ha den lite mer ljusrosa...tror jag...
Jag tog kontakt med Ortopedkliniken på USÖ där jag tidigare fick mina siliconbröstvårtor som är mellanstorleken i bronze, och frågade om det går att komma ner och prova ut andra storlekar och färger än de jag har. Åsa Asklöf som jobbar som sjukgymnast där svarade att jag var så välkommen. P och jag åkte ner och klev in i en helt nybyggd entré. Vi kom på en gång in i Åsas rum. Hon tyckte det var intressant att se det färdiga resultatet efter bröstoperationen. Ja, sa hon. Jag har ju sett bröst förut, men aldrig med uppbyggda vårtor, och så tatuerade. Jättespännande!! Hon tog fram en karta från Amoena och jag provade, de tittade, kommenterade. Provade en annan modell, snurrade framför spegeln för att se från sidan. Provade 2 olika och jämförde... Tillslut hade vi alla 3 fastnat för samma storlek och färg - Allmond :) Hon beställde ett par som skickas hem till mig. Helt otroligt! Jag tänkte att vi skulle ta kort med mobilen och ta med vid nästa tatueringstillfälle. Att landstinget och USÖ är så generösa!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar