tisdag 21 maj 2013

Träffat handkirurg och arbetsterapeut

Nu har jag varit på handkirurgen och träffat ännu en ny läkare - den 3:e på bara 1 år!!!
I lördags fick jag jätteont på höger långfinger, den delen som är längst ner mot själva handen. Jag hade en ring på fingret och kände direkt att jag var tvungen att få av mig ringen så snabbt som möjligt.
Jätteont gjorde det när jag försökte dra av den. Höll då handen/fingret under rinnande kallt vatten och drog samtidigt. Ringen kom av men värken var enorm efteråt i fingret!!
Nu har jag haft denna nya värk i både höger ring- och långfinger samt i vänster ringfinger!
Min handkirurg kunde inte förstå vad som orsakar denna smärta... Börjar kännas lite smått tröstlöst :(
Arbetsterapeuten kom in till oss och hade lite frågor och idéer. Det hela ledde till att jag ska ta kort på fingrarna när de värker och svullnar upp. Samt dokumentera vad jag gjort innan, var exakt värken sitter och om den strålar uppåt etc. Jag fick mailadress till arbetsterapeuten för att kunna maila all info inför nästa besök.

Idag har jag ringt till min tatuerare på plastiken. Hennes telefonsvarare meddelade att hon finns på avdelningen på fredag, så då ringer jag igen och ber henne trolla bort de vita ärren under båda brösten efter dränagen. De syns under bikini-bh:n mer nu då jag faktiskt fått lite färg av att jobba ute i trädgården i bikini :) Ärren runt bröstvårtan har bleknat lite mer av sig självt, så jag får höra med henne vad hon tycker om dem.
Här är ärren efter dränagen röda, idag är de helt vita.

Idag är Vårruset här i Örebro. Jag kan inte vara med då det gör ont både under höger protes och i höger hand då jag springer. Men jag hade tänkt cykla upp på stan och njuta av känslan på en uteservering med ett gäng tjejer. Hoppas bara regnet ger sig - så det hela blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar