måndag 29 april 2013

Pigmenteringsväntan. Flytt. Sjukersättning - sjukpensionär???

Jag väntar på att min sköterska på Plastiken ska höra av sig nu för att fortsätta pigmenteringen. Det är de röda delarna av ärren jag vill dämpa.
Två gånger i veckan går jag på bassängträning för min värk, och jag tänker att bara de ärren blir mindre iögonfallande så skulle jag känna mig mer bekväm att byta om med alla andra. Tror jag!
Det finns 3 st omklädningsbås med draperi där jag oftast brukar smita in, både före och efter träningen.

För för 2 veckor sen gjorde jag en datortomografiundersökning av min hjärna. Har nu fått svar från min läkare på vc -
Undersökningen är helt normal.
Skönt så klart!!! Men inget svar på alla frågor.... Det var min sjukgymnast som hittade en liten tråd att gå vidare på, som min läkare följde upp. Men icke!

Nu har jag slitit ut min äldsta son totalt. Aldrig mer vill han hjälpa mig flytta... ;)
På snart 7 år har jag flyttat 3 ggr. Först från huset på Brunnsgärdet vid skilsmässan, till en stor bostadsrätt på Ladugårdsängen. För 1,5 år sen till en mindre hyresrätt i Stjärnhusen. Och i fredags till en villa. Så nu har jag flyttat för ALLRA SISTA GÅNGEN!!
Min svärmor hjälpte mig med fönstertvätt och golven - då jag har alltför ont i kroppen fortfarande.
Och som tack för hjälpen kunde HON knappt röra sig i lördags. Stackare!
Så nu är jag sambo, har fått en alldeles egen trädgård att pyssla med :)
Allt som har med blommor att göra en terapi för mig. Efter alla jobbiga år har naturen varit min räddning - min rekreation.

Imorgon har jag möte med min läkare, kurator, sjukgymnast och handläggaren från FK.
Min läkare tror att jag kan bli att må bättre om jag blir sjukpensionär...
I juni är det 7 år sen jag fick värk i höger tumme. Det har ingen löst problemet på än. Värken har sedan spridit sig i handen, handleden och nu senast i fingrarna - även på vänster hand :(
Hela tiden har jag gått och hoppats, planerat framåt...SNART blir jag bra och kan börja jobba igen. Bakslaget efter alla operationer och undersökningar tar enormt på psyket!
Pensionär nu?? Många tankar och funderingar! Vad händer med min ekonomi? Hur påverkas pensionen??
Men tänk om nån handkirurg hittar lösningen på min värk - kan jag då bryta sjukersättningen och börja jobba igen? Lite i alla fall? Det kan jag sa min läkare. Puh! Då kändes det inte lika definitivt.
Hon förklarade vidare (nåt som jag egentligen vet, men det är bra att bli påmind) att läkare har inte lösningen på allt. Min värk kanske de inte får lösningen på under min livstid. Det är den krassa sanningen även om det inte hårt! Ibland känns det så hopplöst. Jag har värk men inge förstår varför. Det skulle vara så skönt om jag kunde få ett svar - för då skulle jag ha ett svar att ge till alla som undrar när jag ska bli bra igen...!
Det är nog jobbigt för mig med all värk och ovisshet, utan alla närgångna nyfikna frågor!!

Saknar min äldsta plutt! Det känns vemodigt med flytten sa han förra veckan. Igår ringde han för att fråga hur jag mår  ❤ Saknar du mig frågade jag... Ja, så klart sa han. Men jag finns ju bara ett telefonsamtal bort! Så vis han är :)
Körde en liten sväng med bilen igår och de spelade en rapp-låt som påminde om honom...både sorgligt och härligt!


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag är en av alla som läser din blogg men aldrig kommenterar...
    Jag undrar vad det var som föranledde att du gjorde en datortomografi på hjärnan. Det har väl inte hänt något annat hemskt? Du har ju fått stå ut med så mycket smärta under de sista åren!
    Kram A-C

    SvaraRadera
  2. Hej A-C!
    Det är inget nytt...bara ännu ett försök att lösa en del av mina "åkommor".
    Tack snälla för din omtanke!
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera