tisdag 9 april 2013

Nybesiktad av min plastikkirurg och nya projekt på gång :)

Jag har i veckan träffat min plastikkirurg. Han var nyfiken på hur det gått med tatueringarna. Jag tog av mig jacka och tröja och såg då att linnets urringning dragit sig åt vänster - som alla urringningar gör. Han kollade och kände på höjden på brösten och konstaterade att det behövs lite mer fett på ovansidan av det högra bröstet, som vi pratat om ända sen protesen vred sig - för ca 3 år sen. Sedan tog jag gladeligen av mig linnet och "visade upp mig" :)

Jag är så nöjd med hur bröstvårtorna ser ut, hur tatueringarna blivit - även om inte allt är klart än.
Nu ska fettet på min kropp placeras om ;) Jag fick dra ner byxorna en liten bit så han såg min kropp från höfterna och uppåt, för att känna och se var på magen, sidorna/rygg han kan ta fett... Nu fick jag önska - var vill jag fettsugas? Tack och lov att jag har lyckats gå upp några kilo så jag har lite fett att ta av! På ryggen har jag fått små valkar som jag INTE tycker om. Dessa tror jag är svårast att få bort, så där får han suga bestämde jag.
Han ska även fylla ut med fett på ärren som går tvärs över det högra bröstet.
Ytterkanterna buktar ut lite på båda sidorna. Så var det tidigare även på det vänstra bröstet. Men där korrigerade han det genom att snitta om och sy ihop.
När han nu ska fylla på med mer fett så kommer hela det högra bröstet bli både större och rundare - för att efterlikna det västra så mycket som möjligt, och då kommer även ärret att släsas ut.

Lite läskigt känns det! Jag har sett TV-program om fettsugning...och det ser inte verkligen inte trevligt ut! En lång smal slang som de kör med under huden. FY! Men han lovade mig att jag inte kommer ha så ont efteråt.
Till sommaren kanske det kan bli...men väntetiden brukar vara längre. Och efter ingreppet får jag inte bada/duscha på några veckor. Så för min del får det gärna vänta till i höst.

2 kommentarer:

  1. Jag har lusläst din blogg... ;)
    Varför väljer din plastikkirurg att lägga in fett denna gång för att jämna till ärren?
    Efter vad jag kunde läsa så skar han om ärren på ditt andra bröst och sydde igen...
    Har han lämnat någon förklaring till detta?
    Nyfiken då jag går i valet att våga göra denna op då även vi har bc i släkten.

    SvaraRadera
  2. Hej Linda
    Jag var tvungen att läsa vad jag skrivet om mitt sista besök hos min plastikkirurg. Men det står ingenting om varför han valt att fylla ut med mitt eget fett ser jag.
    Checkade med min sambo, då mitt minne svek mig ;)
    Jag ska uppdatera inlägget, så du kan läsa det igen.
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera