lördag 23 mars 2013

Kliar och värker på tatueringarna

I gårkväll och i natt har det kliat nåt ernormt på tatueringarna - mest på pigmenteringarna ovanför revbenen. Emellanåt även på vänster ärr in mot kroppen. Det värker så jag måste kuta ryggen för att minska attackerna. Antagligen är det en läkprocess. Jag valde att inte ta bort kompresserna igår utan ha de kvar som skydd, så jag inte råkar klia till på ärren. Det har värkt så mycket att jag varit tvungen att ta dubbla Alvedon, då försvinner både värk och kliande.

Allt hostande kan ju också vara orsak till att det drar på ärren. För hela kroppen får jobba enormt av mina hostacker. Emellanåt hostar och nyser jag på samma gång. Och då håller jag automatiskt under höger bröst. Det har gjort ont under så lång tid att det blivit en vana. Måste ha koll på om det gör ont någon nu... Febrig och hängig till max som jag varit i 3 dygn så har jag inte haft koll på något.
Vattengymnastiken i går fick jag ringa återbud till, tråkigt!!
Nu ska jag kurera mig så mycket jag kan. Duscha, utan att blöta kompresserna, fixa håret OCH sminka mig. Känns som det var evigheter sen! Allt detta borde göra att jag mår bättre idag. För jag vill så gärna gå på Chateau Grand Cru med goda vänner i em och sen ut och äta en god middag med samma gäng.
Jag har under så lång tid mått dåligt och dragit mig undan alla vänner och aktiviteter emellanåt, det ska bli ändring på det nu!
Nu är det bara små korrigeringar kvar efter bröstop:en.
Saknaden efter min syster och far är tung. Men nu finns det dagar då jag kan tänka på dem med glädje, utan att det kommer tårar. Jag har världens finaste särbo som jag är förlovad med - och snart går flyttlasset hem till hans hus :)
Solen skiner idag och jag ska ta på mig solglasögonen och sätta mig på balkongen nu med en kopp honungsmjölk och fortsätta min kurering. Bäst att passa på för mer SNÖ har utlovats...
Nässpray, hosttabletter, vattenflaska och värktabletter (mot värken i brösten) får vara mina hjälpmedel för att klara av en dag utanför lägenheten idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar