tisdag 4 juni 2013

Nyaste bilden på min bröstrekonstruktion

Lite kamouflerad bakom en blomma :)
Två vita prickar letade sig visst in på bilden - de kan ni bortse ifrån.
Så här ser de ut just nu idag och jag är jättenöjd.

Senare ska höger bröst få lite mer fett insprutat för att få samma form som det högra.
Om senaste pigmenteringen blir bra när den läkt är jag snart klar med detta!!

Känns så skönt! 87% av risken för bröstcancer försvann för mig i och med att jag valde LIVET!
Vi har i släkten en förhöjd risk för ärftlig bröstcancer, att bära på en cancergen, men inte i nån av de idag två kända BRCA 1 eller 2.

Men då min mamma fick bc när hon var 44 år och min lillasyster fick det när hon var 32 år så gjordes en ärftlighetsutredning i Uppsala där vår diagnos ställdes. HEMSKA SJUKDOM!!!!

8 kommentarer:

  1. Ojojoj så snygga! Helt otroligt! *avis* Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! Jag vet ju att dina också är skitsknygga ;)
      Hoppas bara att dina vårtor blir bra nu!
      Sommarkramar!

      Radera
  2. Håller med föregående! Guuuud så snygga!
    Nu får vi andra hålla oss på andra stränder i sommar ;)
    Jätteglad för din skull är jag! Du har ju haft det så tufft.
    Njut av den annalkande sommaren och din kärlek och sköt om dig!
    Kram från Luletjejen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi :) Det var roligt att läsa din kommentar!
      Jag har lärt mig att njuta av allt enkelt som finns omring oss.
      Många varma kramar till dig!

      Radera
  3. Jättefina blir de! Jag är så imponerad av dig, helt rätt val att välja livet. Tänk att chansen för cancer minskade så mycket, jag hade gjort precis samma val! :)
    Hoppas du haft en fin nationaldag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för din fina kommentar!
      För mig var inte valet svårt att välja livet, för min skull, för mina barns skull och för min systers barn ♥
      Vilken Nationaldag - sol och blå himmel hela dagen :) Vi firade inte nåt speciellt, men god mat, lite golf, umgås med goda vänner och trädgårdsarbete - det är enkla saker som får mig att må bra!
      Hoppas du haft en fin dag!

      Radera
  4. Grattis, du är en av vinnarna i min GB-tävling! Maila mig din adress så kommer glasscheckar hem i nästa vecka :D
    fika_med(at)hotmail(punkt)com

    sv: Ja visst var det en fantastisk nationaldag! Jag ser det som en extra semesterdag att umgås med nära och kära och kunna vara ute, det är ett perfekt sätt att fira :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad skoj!!! Mail kommer :)
      Det blir perfekt då min älskade systers barn har skolavslutning denna vecka och sommarlovet börjar för dem :D
      Tack och ha en underbar sommar!!

      Radera