tisdag 26 november 2013

3 månader senare

När jag tänker tillbaka på tiden efter min sista operation så var det hemskt! Varje gång jag skulle vända mig i sängen var det som att vända sig i en uppförsbacke. Hela överkroppen var som ett stort cementpaket - inte en muskel fungerade i magen.

Jag har fortfarande en gördel på mig. Hittade en på Lindex med ben, så den inte åker upp och bildar ett veck över min svankiga rygg. Den är tyvärr inte i bomull så den blir rätt varm då det är varmt...

Nästan all svullnad är borta nu efter 3 månader. Lite svullen på både höger och vänster sida under brösten, 4 cm brett och 8 cm långt.


Höger bröst är lite putig i underkant - medan det vänstra är helt runt och fint!

Jag ska på återbesök till min plastikkirurg den 4 december - då hoppas jag att få bli av med min gördel.

Hela tiden har jag haft en sportbh på mig - preces som han sa. Men på senare tid har jag kört med en bh med bygel för att försöka få till ett rundare bröst på höger sida. Vet inte om det hjälper så här lång tid efter, men det kan ju inte skada.

Nu kan jag böja mig ner och ta på mig strumpor och även knyta skorna. Men det tog tid! Fy sjutton - detta var värre än jag någonsin kunde tro!!!

Båda ärren putar ut i ändarna på båda brösten. Det har min kirurg redan rättat till en gång. Visserligen har inte all svullnad lagt sig än...men jag hoppas slippa fler operationer för att rätta till detta!

I det stora hela känner jag mig nöjd. Det tog lång tid innan jag kunde njuta av att brösten rättats till. Allt på hela kroppen gjorde alldeles för ont för att kunna tänka på de vackra brösten!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar