måndag 28 oktober 2013

Cancergalan i Sjuan...

Ikväll är det dags att ta fram näsdukarna om ni ska bänka er framför Tillsammans mot cancer i Sjuan.
Bland annat framför Idolerna cancerdrabbade Edvins cover I will be here, direkt från Cancergalan på Cirkus i Stockholm som sänds i Sjuan. Redan nu kan du lyssna på låten!
Idolerna ska färdigställa låten I will be here och hedra Edvin Berg och föra hans dröm om att beröra människor med musiken vidare.

Låten framförs första gången på galan Tillsammans mot cancer, som sänds ikväll 20:00 i Sjuan.
Alla intäkter från låten går direkt till Cancerfonden och från och med idag, 28/10 kommer låten finnas tillgänglig på Spotify och Itunes.

Som jag tidigare har skrivit kommer jag att spela in hela galan för att i lugn och ro kunna titta på det jag orkar, och kunna spola förbi eller pausa när det blir alltför jobbigt.

Idag faller mina tårar ikapp med regnet...Cancergalan på TV ikväll och det blossar upp massa jobbiga minnen...Och så är det Allhelgonahelgen, Första advent närmar sig - 4 år sedan Vickis bortgång...
❤En ängel flög förbi OCH hon lämnade sitt leende 
❤Älskar dig min så mycket min lillasyster
 
http://www.youtube.com/watch?v=aGBU1IGC17s

2 kommentarer:

  1. Ja, usch så jobbigt det är med Oktober månad när man förlorat en kär i cancer. Jag kan inte längre titta på Cancergalan och har som du tittat i efterhand. Då kan jag vila mellan varven och spola förbi de tyngsta bitarna. Att man blir så känsligt och att det tar så hårt på en efter en jobbig tid. Det är så många minnen som kommer upp till ytan.
    Stor varm kram till dig som uppdaterar oss så fint här på din blogg.
    Anitha i Norr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa minnen gör ont och vi blir aldrig av med de. Men livet går vidare. Och det ska vi njuta av precis som de som lämnat oss önskar! Ta hand om dig!
      Kram

      Radera