tisdag 3 november 2015

TAPPAR HÅR


I fredags började jag tappa hår!
I massor!
Jag hade flätat håret i två delar. På kvällen tog jag ur flätorna och kammade håret...Hela kammen blev full med hår efter tre tag...
PANIK!!!
Jag fortsatte kamma över toastolen.
Den blev överfull.
Trots det var hela duschen full av hår efter hårtvätten.
Vad händer???
Mina tankar går tillbaka till min syster, då hon började tappa hår efter all strålning och cellgift.
Paniken i hennes ögon då hon berättade att kudden var full av hår när hon vaknade.

Jag har nu förlorat 2/3 av mitt hår.

Jag pratade med min läkare, och hon såg i min journal att det var länge sedan jag tog några prover.
Så imorse var jag på lab och fyllde 8 vanliga rör och ett långsmalt.
Levern, Njurarna, Sköldkörteln, Hjärnsubstans, B12...säkert något mer.
Jag hade en stor orosklump i magen och kommer inte ihåg så mycket.

Ska jag raka av mig håret nu, innan allt faller av???
Minnena av min syster sitter framför ögonen hela tiden.

Och snart, den 29 november, är det 6 år sen hon lämnade oss för denna djävulusiska sjukdom!!!!!

Min älskade syster, älskar dig så.

Nyss var det Alla Helgona...allt går i varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar