fredag 9 oktober 2020

BRÖSTCANCER I SLÄKTEN

Årets Rosa Band är nog det finaste på länge.
Det lilla hjärtat på längst ner älskar jag.
💞 Rosa Bandet 2020 💞

Nu är oktober här.
Rosa oktober.
Jag påminns än en gång hur den har drabbat vår släkt.
Min mamma, min lillasyster och min moster.
Vi har en aggressiv ärftlig gen som ingenting biter på.
87,5% risk att utveckla bröstcancer!!

Att jag gjort en förebyggande dubbel bröstoperation gör att jag känner mig lite säkrare på att få finnas kvar i livet utan att gå omkring och känna mig så orolig som innan jag gjorde min operation.

Min mamma drabbades då hon var 44 år.
Hon tog bort det drabbade bröstet samt alla lymfkörtlar i armhålan.
Idag är hon 75 år och hon mår bra.
Min lillasyster drabbades då hon var 32 år.
Hon tog bort det drabbade bröstet samt portvakten och de drabbade körtlarna i armhålan.
Efter 5 år och 1 månad av en hemsk bröstcancer orkade inte hennes lilla kropp med längre.
Min moster drabbades av bröstcancer då hon var 64 år. 
Hon gick bort nu i januari 5 år sen hon drabbades.
Hennes sjukdomsförlopp var precis likt min lillasysters och jag gick tillbaka i minnet och sörjde min lillasyster mer än förut.

Varför kommer det inte fram något som kan stoppa vår ärftliga bröstcancergen???
Hur många i vår släkt ska behöva drabbas och dö av bröstcancer??

Kom ihåg att känna på era bröst.
Ring direkt ni känner minsta knöl.


Var rädda om er!

Kramar Anni


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar