måndag 7 februari 2011

Operationen blir om drygt 2 veckor!

På fm ringde jag till koordinatorn på Plastikmottagningen för 111:e gången. Denna gång gav det resultat! Hon såg att det var ett datum inskrivet med ett frågetecken efter. Då hon inte visste vad detta betydde frågade hon om jag hade tid att vänta medan hon gick och pratade med kirurgen. Så klart kunde jag vänta, mer än gärna! När hon åter kom till luren sa hon att nu var det bestämt att operationen blir onsdagen den 23/2, om det passade mig. Först tänkte jag säga nej, då min äldsta son fyller 19 år tre dagar senare. Men jag ändrade mig i nästa sekund (jag får väl fira honom lite tidigare bara!).
Kl 07.00 ska jag vara på plats, och kl 08.00 blir operationen. OM det inte kommer in något trafikoffer och OM jag skulle råka bli förkyld, då blir det inställt.
Nu är det bara att hålla tummarna. Detta har jag ju väntat på så länge.
Oj vad nära inpå detta kom. Men det är väl lika så bra, då blir väntan inte så lång och orolig.

4 kommentarer:

  1. Har precis hittat till din blogg. Jag är lite i samma sits men har inte kommit så långt ännu. Lycka till! Vad skönt att du äntligen fått en tid.
    /Mari

    SvaraRadera
  2. Hej Mari!
    Vad skoj/bra att du hittat hit, trots att det är av en tråkig anledning. Men vi får råda och stötta varandra.
    Du får gärna maila mig ifall du vill prata mer.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Halloj!! Skönt att d snart e dax...själv så e ja i väntan för ny operation efter att allt läkt fint så snaaart hoppas ja på kalasfint resultat!!

    Lyckantill nu o be om smärtkatetrar... D va d bästa ja hade!! Ingen värk alls me dom!!

    Kram nettan boman

    SvaraRadera
  4. Hej Nettan!
    Smärtkatetrar...vart sätter de in dem? Och hur länge fick du ha dem? Ingen värk alls det låter ju kanon!!
    Härligt att du är på gång igen. Håller tummarna för att läkningen skyndar på nu!!

    Kram Anni

    SvaraRadera