måndag 21 november 2011

Nervös!!!

Oj vad nervös jag var i morse när jag vaknade. Nervositeten kändes i hela kroppen, som en pirrande känsla under huden, tryck i bröstet och i magen. Operationsdagen närmar sig med stormsteg...
Trots att jag hade bestämt mig för sovmorgon (har sovit oroligt länge nu) så vaknade jag "redan" 08.15. Jag gick upp och loggade in på mina vårdkontakter och mailade plastikavdelningen. Har ju inte kollat upp nåt inför operationen - hur lång tid den tar, om jag får dränage, hur länge jag beräknas ligga kvar på avdelningen, hur lång tid ungefär det tar att vakna upp ur narkosen OCH om mina proteser har kommit!!


Skulle precis hoppa in i duschen när det ringde på dörren...Det var en elektriker som skulle kolla lampfästet i taket i köket. Jag har precis flyttat in i en ny lgh; 30 kvm mindre än den förra. Men helt underbar!! I två veckors tid har jag haft olika killar här för att fixa: brusande element, svåröppnade fönster, tjutande ventil  i badrummet, en ugn med jordfel (2 ggr) - slutade med att jag fick en sprillans ny med häll :) Spisen med plattor som fanns i lägenheten när jag flyttade in kändes som att gå tillbaka i tiden rejält!
Känns underbart att ha en hyreslägenhet - bara att ringa så fixar allt sig :))

Pga värken i axlar och höger hand så går uppackningen av alla flyttkartonger sakta. Men det går i alla fall framåt! Jag vill få bort alla kartonger nu så det är snyggt när jag kommer hem från operationen. Jag blir så stressad av att ha stökigt omkring mig! Den stress som jag kan rå över ska bort nu.
Idag ska adventsstakar och stjärnor upp :) Kan behövas nu när det är så grått och mörkt hela dagarna. Och så vill jag ha det klart nu innan torsdag, så jag bara kan ta det lugnt och njuta när jag kommer hem.
Mamma kommer och hjälper mig med det sista!
Läste mitt inlägg jag skrev inför förra operationen, var lite stirrig då med. Men denna gång känns det värre, i och med att jag vet lite mer nu och då jag mådde så dåligt efter den förra!
Samtidigt som jag flyttar in och oroar mig för operationen så håller jag på och säljer min förra bostadsrätt.
Det är lite för mycket för mig just nu. Oron och stressen gnager i mig dag som natt. Men snart så... Bara operationen är över och går bra - och lägenheten blir såld ska det bli så skönt! Äntligen ska jag börja leva och se ljusare på framtiden igen!!

Monika från Plastikavdelningen ringde upp mig under fm. Hon är så lugn att jag varvar ner automatiskt när jag pratar med henne. Hon hade bara positiva svar på de frågor jag mailat över: ca 1 timme tar operationen, inga dränage behövs denna gång, 1 dygn beräknas jag få ligga kvar, tiden på uppvaket var svårare att säga OCH mina proteser har kommit!!
Nu när allt lät så bra borde jag kunna lugna ner mig lite. Och kanske kan jag även sova lite bättre, visserligen med 2 alvedon i kroppen mot värken - men lugnare i alla fall. Så jag är utvilad till på torsdag.

Idag är yngsta sonen hemma med magvärk och illamående!!! Jag får inte bli smittad av något nu - vill ju få operationen avklarad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar