lördag 3 december 2011

Sömnbrist och rastlös

Är trött och virrig. Att inte få sova tar enormt på krafterna. Stormen verkar ha dragit bort, så när M kommer i em ska jag försöka mig på en liten promenad, blir snart tokig av att gå här inne och inte få göra nåt. Idag har jag inte speciellt ont, men jag får ju inte göra nåt...gardinerna hänger lite tokigt - men jag får inte höja armarna för att rätta till dem. Jag kan inte vinkla persiennerna då allt sitter för högt upp, och jag får ju inte bära runt på stolar för att nå upp...blir till att tända lampor inomhus då solen lyser med sin frånvaro nu.
Men jag har ljusslingor på balkongen som lyser upp så fint, ljusstakar och stjärnor i fönstren, en underbar kyrka på ett gammalt linneskåp som lyser upp och spelar fint. Och alla adventsljusstakar och värmeljus. Så egentligen kanske det inte går nån nöd på mig? Tänk vad mycket lättare det skulle vara om jag var en "slapp och slö person", som tycker om att sitta framför datorn och titta på tv och filmer hela dagarna... Vet att jag hade samma problem efter den förra operationen i februari. Så jag borde väl vara van...
Ska nog prova att ta fram lite energi för julkortsskapande, det passar ju bra - inte tungt och så är det ett stillasittande projekt :)
 

1 kommentar:

  1. Hej Anni!

    Tack för att du är med i min tävling :)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera