söndag 18 december 2011

BH-köp!

Jag har nu fått slänga alla mina gamla bh:n.
Så idag tog jag med mig M ut till Marieberg och Lindex för att börja prova - mitt i värsta julruschen...Jag hade ingen aning om vilken storlek jag skulle titta efter. Började med att plocka med mig några olika modeller i 70C. Men den kupan var alldeles för liten!!
M fick då snällt gå runt bland alla bh:n och välja ut både 65D och 70D. Helt otroligt vad det skiljer mellan modeller - en hel djungel att hitta nåt! Nån modell var DD lagom i kupa men då satt 70 för löst... fanns så klart inte i 65DD. Efter nästan 1 timme i provhytten (kändes det som iaf) så hade jag hittat en som satt jättebra. Den var vit i storlek 70DD. Helt otroligt att den kupan satt bra! Jag hade 70B innan och dessa proteser är ändock bara 345 ml vardera.
M gick och hämtade en svart också. Lika bra att ta 2 st när jag väl hittade en som passade! Väl framme vid kassan visade det sig att jag fick 100 kr i rabatt - bara så där :))
Skenorna går upp mellan brösten och skaver nåt enormt. Först tänkte jag att jag måste lämna tillbaka dem. Men det är ju faktiskt nästan 1 år sedan jag använde en bh med skonor, så det är klart att huden där emellan inte är van vid detta hårda tryck. Jag satte på några lager med hudtejp där det skavde som mest, så nu funkar det perfekt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar