torsdag 1 december 2011

Hemma

Krånglar mig upp ur sängen vid 5 för att kissa. Tar även mina 3 värkstillande tabletter då. Åh så ont i svanken jag har. Tittar på klockan; 7.45. Mor vaknar och gör frukost åt oss båda. Sitter vid köksbordet och äter, så skönt att få sträcka ut kroppen/ryggen. Mor möblerar om i kylen och skafferiet så jag kan nå det viktigaste. Hon lagar till lunch åt mig innan hon åker hem. Jag sover lite i min dagbädd - soffan i vardagsrummet som är uppallrad med olika kuddar. Kl 13 tar jag smärtstillande. Värmer min lunch och äter vid köksbordet. Sover sen till och från resten av em och kvällen. Ändå gäspar jag och är trött vid 23. Kroppen får nog jobba hårt efter operationen. Tar smärtstillande. Sover oroligt hela natten. Vaknar flera gånger av att jag vill rulla över på sidan. Så har jag ju inte fått sova alls efter förra operationen - och så får jag absolut inte ligga nu!! Jag letar på fjärrkontrollen och hissar upp huvudändan till mer sittande. Då kan jag ju inte ens försöka rulla över på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar