torsdag 1 december 2011

Tänkte ta smärtstillande vid behov...

Kl 6 har jag jätteont och tar smärtstillande. Ligger kvar och slumrar till 9 ungefär. Har så ont i svanken då att jag måste gå upp. M dukar fram frukost på köksbordet. Vilar sen i vardagsrummet varvat med att lösa lite korsord och försöka läsa lite i en tidning. Kan inte hålla i tidningen, utan får vila den mot benen. Men somnar hela tiden ifrån tidningen. M var hem en sväng för att kolla vad stormen har ställt till med. Jag sover i över 3 timmar. Kl 16 tar jag smärtstillande. M kommer tillbaka, stormen/orkanen hade inte fällt några träd eller grenar! På min balkong flyger grankvistarna runt och bordet jag ställt på högkant blåser omkull med dunder och brak. På kvällen har jag så ont och tar 2 alvedon. Kanske var dumt att inte forsätta ta mina tabletter förebyggande... Vid 23 tar jag högsta dosen smärtstillande, slumrar lite framför tv:n innan jag lägger mig. Och att komma ner i sängen är inte det lättaste. Jag får se till att sätta ner ändan långt upp mot kudden, för när jag väl ligger ner kan jag inte flytta upp kroppen. Det går inte alls att spänna överkroppen. Lite stön och stånk blir det innan jag är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar