söndag 15 januari 2012

Lyxar med mjuk bh

Den senaste tiden har jag tänkt på hur ont jag haft av mina expanderproteser. En värk som varade dygnet runt i flera månader. Jag kunde inte sova en enda hel natt pga detta. Mycket tack vare att jag älskar att sova på sidan. Men de proteserna tryckte in så hårt om jag ens försökte lägga mig på sidan, och värken satt i och tryckte mot revbenen långt efter att jag lagt mig på rygg igen. Detta medförde att jag många gånger gick omkring som i en dimma av trötthet. Humöret påverkades, jag blev lättretlig och tappade humöret snabbt. Kände mig nere och låg nästan hela tiden. Ibland hände det så klart roliga saker, men så fort detta var över så gick jag snabbt ner mig igen. Glädjen kunde inte hålla i sig.
Nu har det snart gått två månader sen expanderproteserna plockades ut och känslan är obeskrivlig. Jag är som en ny människa :)

De första 2-3 veckorna efter op:en kände jag fortfarande av trycket, men min kirurg sa att eftersom proteserna tryckt på under så lång tid så kan det ta ett tag innan revbenen buktar tillbaka.
Lite svårt är det att hitta en skön sovställning, men jämfört med hur det var med expanderproteserna så går det åt rätt håll i alla fall. Jag kan numera sova halvt om halvt på sidan. Alltid något :)
Jag ska ha bygel-bh nu som hjälp att få båda proteserna i samma höjd nertill. Men fy sjutton vad jobbigt det är med dessa byglar som trycker in mot bröstkorgen. Ibland lyxar jag och ger min kropp ledigt och använder en mjuk skön bh :)
 

1 kommentar:

  1. Skönt att vara av med expanderproteserna. :) Har bloggat om din doftängel idag. http://millamillas.blogspot.com/2012/01/angeln-victoria.html

    Kram, Pernilla

    SvaraRadera