fredag 13 april 2012

Bråkande protes

Min högra bröstprotes har nu bråkat med mig sen förra torsdagen. Det trycker på nåt enormt under protesen någonstans, så att det gör ont att andas och att röra/lyfta höger arm.
Sist jag var hos min sjukgymnast så kände hon bakpå ryggen, under skulderbladet på högra sidan. Hon hittade ett område som var väldigt stelt och masserade försiktigt där.
Jag har även domningar i höger hand, oftas i lill- och rinfinger. Det behandlar hon också. I måndags kväll svullnade en blodåder upp från neder del av handen, upp mot pekfingret. Det gjorde så ont att jag nästan blev svimfärdig. Jag fick ställa mig utomhus ett tag och andas frisk luft innan jag svalde 2 st Alvedon. Jag får ofta svullna blodådror på själva tumdelen i handen när jag har ont. Då ligger de "långt utanför" huden och pulserar och värker. På måndag ska jag till handkirurgen, då får han ta en ordentlig titt på detta.
 Jag har inte lyckas sova en blund i natt... Det har varit så här till och från sen min pappa gick bort för 4 år sen, så jag börjar så smått bli van... Har läst, kissat, druckit, läst lite mer, släckt, tänt, släckt... Nu ger jag upp och går och äter frukost, klockan är ju i alla fall över 05 nu...
 På fm ska jag till sjukgymnasten, och även träna lite på gymmet. Får nog lov att försöka lägga mig lite efter det. Jag brukar inte kunna sova på dagen, men vila lite kanske går. För på kvällen ska vi träffas hela mamma-gänget :) Vi har hållit ihop sen våra barn var små, ca 18 år nu. Vi ses var 3:e månad hemma hos någon av oss. Värdinnan gör all mat, vi har med oss dricka och delar sen för kostnaden för maten. Äter gott, och pratar, pratar, pratar... Många gånger har jag inte varit med på dessa träffar pga av all sorg. Även fast jag vet att jag mår bra ihop med dem alla, de vet vad jag gått igenom och stöttar och glädjer mig.

Nyligen gav en vän ut en ny skiva, och den här låten berör nåt enormt. Texten träffar mig mitt i hjärtat 
Helena Salo skrev den till minne av sin mamma. Och det är nog många som känner sig träffade av de fina orden. You´re still by my side from upp above...I`ll allways keep the memory of your love...
Lyssna och njut:
http://www.youtube.com/watch?v=bFwf-kHab3o
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar