tisdag 17 april 2012

Jobbigt besked

Igår var jag på USÖ på handkirurgen. Det var inget roligt besked jag fick efter en tuff behandling  - ligament som är trasigt i handen.
Det är jättesvårt, näst intill omöjligt att veta vilket ligament det är. Just nu har de ingen rötgenapparat som klarar detta. Men till hösten får de in en ny. Jag ska få tid för en titthålsoperation där man sprutar in bedövning på utsidan av handen i ett blodkärl. Man stasar då armen över armvecket för att inte bedövningen ska sprida ut sig. Operationstiden blir efter sommaren. Både pga av väntan på den nya högtekniska röntgenapparaten och pga att det just nu bara finns en handkirurg som klarar denna typ av operation...
Det finns inte nåt att göra för att jag ska bli av med smärtan. Men efter operationen kan man få svar vad som kan minska smärtan genom sjukgymnastik... Ska vila handen och använda handskenan... 
Jag ville ju ha ett svar ang om jag ska ha värk hela livet, eller om det finns nån hjälp. Detta var inte vad jag hoppats på! 
Idag har jag så ont i handen efter att 2 handkirurger tryckt, känt och vridit på handen. 
Ska träffa min sjukgymnast strax och berätta detta tråkiga besked även för henne.
Skriver med vänster hand nu, så detta får räcka för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar