tisdag 19 mars 2013

Pigmenterat vårtorna - AJAJAJAJ!!!

Fy sjutton vad ont jag har!!! Malin tatuerade bröstvårtan...det gjorde så ont och jag spände hela mig! Malin såg hur jag spände mig av smärta och hon sa att det gjorde ont i henne med.
Idag fyllde hon i ärren efter dränagen och bröstvårtorna.
Ärren vid revbenen gjorde ont. Det är ju hårda ben under huden där. Men när hon pigmenterade bröstvårtan höll jag på att flyga i taket!!
Jag sa åt henne att om jag träffade på henne på stan skulle hon få en rak höger...Det är inte mina ord i vanliga fall!
Lite solbränd är jag fortfarande efter resan till KapVerde. Men under bikini-bh:n syns min vanliga hudfärg. Den fick hon gå på för att tatuera ärren på vänster bröst. Det gjorde så ont att jag glömde andas flera gånger! Den högra sidan hoppade vi över tills vi vet vad Mathias ska göra för ingrepp. Malin ringer mig efter att jag har varit hos honom så bokar vi in en ny tid.

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag har gjort samma operation som dig och tyckte att din blogg hjälpte mig att förbereda mig innan. Jag ska tatuera vårtgårdarna i höst. Men vad är det de gör med ärren? Ingen har sagt nåt om det till mig så blev nyfiken :) Med vänlig hälsning, Sandra Lindskog

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Vad kul att höra att min blogg hjälpte dig :)
    Det är mycket tufft att gå igenom med denna operation.
    Egentligen var det bara bröstvårtor och vårtgårdar som skulle tatueras, men min sköterska sa direkt att hon skulle hjälpa mig att dämpa det röda i ärren som går rätt över brösten och även de vita efter dränen. Det var en glad överraskning - tills jag upptäckte hur mycket känsel jag har i dem... Jag hoppas det blir bra bara det illröda, irriterade ger sig. 3 dygn ska jag ha bandagen på, så imorgon får jag se hur resultatet blir.
    Du har alltså tagit bort båda brösten du också? Hade du först expander och nu permanenta? Har allt gått bra och är du nöjd nu? Jätteskoj och spännande att få höra av dig!
    Kram ღ Anni ღ

    SvaraRadera
  3. Ja jag tog bort bägge brösten förra sommaren. Jag fick en typ av expanderprotes som man har permanent. Med silikonhölje och koksalt i. Jag fick även behålla tippen på bröstvårtan, de satte tillbaka den direkt under op. Ja det jr varit en tuff resa men samtidigt nödvändigt. Vår familj har en väldigt ung insjuknads ålder, min mamma va 27 nu hon fick cancer. Så jag är 25 nu och det blev brott med min op, de brukar tydligen göra op fem år innan yngsta fallet i familjen. Men nu är det gjort och det känns bra. Bara tatuering kvar! Var faktiskt på babysim i badhuset förra veckan, första gången jag visar de nya brösten bland folk :) Kändes skönt att komma över den tröskeln :) Sandra Lindskog

    SvaraRadera
  4. Härlig känsla att få visa upp dem va ;) Som en kompis sa till mig: Tänk när vi ligger på ålderdomshemmet då kommer dina bröst peka rakt upp som en 25-årings medan våra hänger som tomma taxöron :) Det är tur man kan skoja om det!
    Min syster fick ju sin bc när hon var 32 år, så hon var yngst i min familj när hon drabbades - och 4 år yngre än mig. Så det är ju inte alltid man hinner göra op:en i tid.
    Jag ville inte behålla tippen - allt skulle bort för att jag skulle bli lugn.
    Tänk att de jobbar så olika på olika landsting. Mina expander var bara tillfälliga, det fick jag reda på vid första mötet. Men mina var ju så hårda och tryckte mot revbenen så de holkades ur. Snart hoppas jag det har buktat tillbaka så den värken försvinner.
    Nu kan du njuta hela sommaren med dina nya snygga tuttar :)

    SvaraRadera