onsdag 19 juni 2013

Värk efter expandern OCH Carpe Diem

Varför vill inte värken efter de första proteserna (expanderproteserna) ge sig???
Jag försöker tänka tillbaka om jag gjort något speciellt. Någon rörelse, något tungt lyft... Men kommer inte på någonting.

Pga detta har jag inte haft många timmars sömn de 2 sista nätterna. Jag vrider och vänder mig i sängen. Och detta medför att jag får ont på andra ställen (som jag iofs är van vid att ha dygnet runt) Men att inte få sova tar på humöret.
Nu är det ju snart midsommar. Jag vill baka, förbereda mat både att frysa in och att ha klart och bara att värma när vi åker iväg med vår husvagn. Men idag får allt detta stå tillbaka.
Jag tog mig en underbar stärkande stund i solstolen med min bok förut.
Rätt mycket ljusa moln, precis lagom varmt, en gräsklippare hördes långt borta, några humlor surrade i en rosbuske bredvid mig. Jag varvade ner nåt enormt! Så skönt!!
Det var så underbart att bara kunna släppa allt och njuta av...NUET.
Inga måsten nådde in till mig.
Det är ju faktiskt inte förrän efter lunch imorgon som vi åker iväg med vagnen. Så jag hinner packa. Det mesta går att köpa färdigt - om jag känner att värk och stress stoppar mig.
Att jag mår bra under midsommar är trots allt viktigare att jag bakat och lagat mat själv.
Så nu ska jag gå ut i solen igen och NJUTA!

CARPE DIEM

Kram till min älskade far och lillasyster
❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar