fredag 27 september 2013

En dag full med smärta!!!!

Peder kom upp med mitt smärtplåster, nytt vatten, kallelsen till Plastiken så jag hade numret för att få starkare värktabletter. Jag ringde direkt kl 8 till plastiken och fick tala med en sköterska. Hon ville att jag kollade med smärtenheten så jag inte fick fel tabletter ihop med mitt plåster. Jag fick tag i läkarsekreteraren på Smärten direkt. Mina plåster jobbar lokalt. Så jag kunde äta allt. Jag ringde tillbaka direkt. Mattias var ledig idag, men hon skulle se till att en annan plastikkirurg skrev ut ett recept. Hon lovade att ringa och tala om när det var klart. Smärtan var outhärdlig!! Jag kunde inte ligga på nån sida, kändes som jag skulle gå av när jag försökte rulla över för att ta mig upp ur sängen. Tårarna var nära hela tiden. Åh, vad arg jag var på mig själv att jag inte bett om smärtstillande!!!
Peder hade ställt fram mugg, tallrikar, skedar, tepåsar på arbetsbänken så jag kunde nå det.


Yoghurten på översta hyllan i kylen nådde jag precis. Men muslin i överskåpet fick jag inte ner... Jag hade som tur var björnbär i kylen så lite nyttigt fick jag i mig. Jag krånglade ner mig i sängen igen och slumrade framför Nyhetsmorgon. Fick sen se att klockan var 11.58 och plastiken hade telefontid till 12.00. Jag ringde upp direkt då jag inte hört nåt om mitt recept. Men tyvärr var telefonsvararen på. Jag ringde då till växeln och förklarade mitt delemma. Killen i växeln provade att ringa avdelningen, men inget svar. Han trodde då var på lunch och bad mig återkomma efter 12.30. Peder ringde och frågade om han kunde hämta ut smärtstillande åt mig - men jag hade ju inte hört nåt. Han var på vägg till Lanna för en golftävling med jobbet och kunde inte vänta. Ringde igen och tjejen jag då fick prata med kopplade mig till plastikens akutnummer. Sköterskan jag pratat med på morgonen svarade och ursäktade sig att hon glömt ringa mig. Det hade varit fullt upp där. Men receptet fanns...Jag som var så stressad och hade så ont!!! Jag lyckades få om mig en pläd i soffan. Fick tag i ett hörn vickade och joxade och fick sen upp det andra hörnet och kunde sakta och försiktigt få upp pläden över axlarna... Jag ringde Anette för att kolla om hon kunde hämta ut dem åt mig. Inget svar. Provade att tinga min mor. Inget svar där heller. Men mamma ringde upp sen. De var i Marieberg och handlade. Jag kollade med Apotetket om hon kunde hämta ut mitt recept utan mitt leg, och det skulle gå bra. TACK!! Men när mamma och Uffe väl kom med tabletterna skulle de tas ihop med Alvedon - och de var slut! Mamma hade 3 lösa i sin väska som jag fick! Tog tabletter direkt - och inom 30 min kunde jag röra mig igen. En timme senare kunde jag resa mig från sittande i soffan utan den extrema smärtan jag haft sen igårkväll! Underbart! Vi fikade och pratade. De hämtade upp kuddar från källaren så jag har i soffan. Gjorde mer kaffe, tog på mig strumpor och byxor. Vilken lyx!! Peder ringde och skulle vara hemma om ca 30 min. Han skulle köpa med sig Alvedon till mig. Han kom hem en snabbis, duschade, böt om. Satt och pratade med mig ett tag innan han var tvungen att cykla upp på stan och möta upp jobbarkompisarna på Pitchers för mat och firmafest. Så himla typiskt att han skulle vara borta i kväll... Fast vi visste ju inte om denna op-tid. Och hade jag inte opererats hade jag varit på tjejfest nu... Jag ska nu ta smärtstillande förebyggande, krångla mig uppför trappan till sovrummet. Kämpa mig ner i sägen - vet ju hur ont det gör att komma ner i den. Puh!! Blir svettig bara av tanken!! Hoppas så att jag kan få sova inatt!!!
Min smärtdos

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar