fredag 4 oktober 2013

En dag med koll på dos av smärtstillande

Inatt har jag tagit smärtstillande med 5 timmars mellanrum.
Tog 2 Alvedon, 1 Ipren och 2 OxyNorm 22.00. Nästa dos skulle jag tagit kl 05.00, men redan 04.30 var jag tvungen att ta 2 Alvedon och 2 OxyNorm då jag vridit mig av smärta ett bra tag.
Kl 7 tog jag 1 Ipren. Då var ryggen nästan av...
Jag gick upp 8.50. Var jättetrött men värken i ryggen gjorde att jag inte ville ligga kvar i sängen.
Trots detta känner jag mig bättre och piggare :)
Jag tog det lugnt hela fm - tog några varv runt i trädgården och njöt av solen. Värken i ryggen gör att jag får ont när jag går - trots att den nya gördeln får mig att gå mer upprätt.
Men några varv extra runt i huset och i trädgården klarar jag av. Att sitta länge blir också jobbigt för både rygg och höfter.
Jag fick ta en hel dos kl 12.30.
Fortsatte med små promenader och tog även med mig kaffemuggen ut i solen. Gick och plockade lite björnbär. Fick välja de som växer högt upp upp och långt ut, då jag inte kan böja mig ner och inte sträcka mig framåt/uppåt.
Kl 17.00 tog jag 2 Alvedon och 1 OxyNorm. Men det verkade aldrig, så 18.15 fick jag ta en OxyNorm till. Då gav det effekt.
På kvällen satt vi i uterummet och åt. Peder undrade vad det var, om han sagt eller gjort nåt. Jag var så tyst och såg sammanbiten ut. Det beror på all värk, jag är helt slut vid det här laget. Det borde ju ge sig nu!!
Efter ett tag var jag tvungen att gå in och sätta mig tillrätta med kuddarna i soffan och bara luta huvudet och slappna av. Försöka vila ryggen så mycket det går.
Flera gånger ikväll har Peder sagt art jag ser trött ut över ögonen. 
Att ha denna värk tar verkligen på krafterna!!
Vackra blommor får mig att njuta och varva ner. Så här kommer en vacker bukett från juni

Riktigt ögongodis ❤️

Kl 22.00 tar jag nästa stora dos med 2 Alvedon, 1 Ipren och 2 OxyNorm.
Laddar en liten burk med en dos Alvedon och OxyNorm att ta med upp till sängen för att inta kl 03.00.
Då laddar jag om burken med 1 Ipren och 1 OxyNorm ifall värken gör att jag inte klarar att vänta till kl 9.00 för nästa dos.
Usch vilket planerande!!! Önskar inget hellre än att detta ger sig nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar