torsdag 3 oktober 2013

Ny gördel och nya restriktioner

Peder kom hem på lunchen och hjälpte mig med kläder och hårtvätt. Skönt!
Helena kom och skjutsade mig till USÖ. 
Hon hjälpte mig ur bilen och satt sen kvar och gick igenom lite papper och titta på folk :)
Jag blev uppropad 10 min efter min tid idag. Wow!!
Sköterskan ursäktade sig - och jag som tänkte 'bara 10 min sen' :)
När vi gick till undersökningsrummet frågade hon hur det är med värken. Hin såg hur ont jag hade bara av att gå och att jag inte rätade upp mig. 
När jag sedan tog av mig gördeln och bh:n, som hon hjälpte till med. Sa hon att jag är väldigt blå och sp svullen och hård på magen. Hon bad mig vänta för att gå och rådfråga en plastikkirurg som var där på mottagningen. Mattias var inte där idag. Hon kom tillbaka efter ca 10 min och hälsade att den andre pladtikkirurgen ville att jag får en tid hos Mattias nästa vecka, samt att smärtan jag fortfarande har kan bero på att det trots allt bara är en vecka sen op:en och att jag är wxtra smärtkänslig få jag har smärta dygnet runt sen 7 år tillbaka.
Sköterskan bokade in en tid. Sen gick honmich häntade en ny gördel åt mig, sim håller in bättre. Egentligen var gördeln till för de som fettsugit sig - jag har bara gjort en fettförflyttning..,
Gördeln var överkurs för mig, men hon tyckte så synd om mig! Den nya är med kardborre fram och lättare att ta på sig. 
Den gamla tycker hon jag ska ha på natten. Sen kan jag köpa en bättre gördel som håller in bra på mig. 
Hon sa flera gånger att om jag får feber, blir illamående eller lös i magen måste jag ringa på en gång!
Ang morfintabletterna så ska jag ta det oftare, och en högre dos till natten. 
Som det är nu kommer jag upp i ca 4-5 tabletter/dygn. Jag ska komma upp i 7-8 nu när det är som värst!

2 kommentarer:

  1. Åhh hoppas du får sova lite nu...
    Låter och ser riktigt ont ut på dina bilder :(
    Tycker så synd om dig, du måste bli bra snabbt nu..Du har lidigt klart nu!!
    Ta hand om dig! Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tyra!
      Sova vet jag snart inte vad det är...Man säger ofta att bilder inte ljuger. Men i detta fall går inte all smärta att utläsa på mina bilder. Jag önskar ingen att få stå ut med detta som jag har haft!!!
      Den första tiden efter op:en funderade jag på om det verkligen var värt det. De 2 förra op:en var ju fortfarande förebyggande, denna mer kosmetiskt...Men ändå, jag mådde så dåligt av skillnaden mellan de båda bröstens placering.
      Hoppas jag kan säga om en vecka att nu är jag nöjd! Inga mer operationer behövs!
      Varm kram!

      Radera