torsdag 3 oktober 2013

Hemsk smärta - ingen sömn

Inatt hade jag jätteont igen, trots morfin!!
Kl 3 skulle jag ta Alvedon och OxiNorm. Men när klockan var 2.30 stod jag inte ut längre. Då hade jag legat och pinat mig i över en timme redan. 
Lika ont nu en vecka efter operationen. Varför???
Peder fick lyfta upp mig ur sängen så jag ihopvikt kunde gå på toa. Så ont!

När vi la oss igår och sa godnatt önskade jag vi båda skulle få sova gott inatt. 
Ja, i alla fall du är värd det säger han då min älskling ❤️
Men jag vet ju hur jag stör honom av mitt stönande, stånkande och hissande upp och ner av sängen...

Jag lyckades sova lite då och då efter min dos. Efter 17 min började värken avta och var väldigt låg i en timme. Sen var den outhärdlig igen!!
Då tog jag en OxyNorm igen... Jag rådgjorde med mig själv...det är bara tillfälligt denna smärta och morfinintag kom jag fram till. 

När jag vaknade hade Peder redan åkt till jobbet. 
Jag ramlade ner på knä när jag försökte tesa mig ur sängen. Smärtan gjorde att jag bara föll ihop. Hjälp! Hur ska ja ta mig upp om jag ramlar? På några hundradels sekunder hann jag tänka och se mig ligga hjälplös bredvid sängen...
Kom upp i alla fall, tack och lov!
Att det skulle göra så ont efter en fettsugning!!
Och detta gör människor för att bli smalare??? Absolut inte värt det! 
Ät mindre och nyttigare OCH rör mer på er. Ta hjälp av sjukgymnast! Mitt råd till alla som funderar på fettsugning.  
Min plastikkirurg sög inte ut mycket fett, bara så mycket att han kunde jämna till den vänstra protesen...

Nu har jag tittat på TV4:s Nyhetsmorgon sittandes på yttersta kanten av soffan med helt rak rygg. Det är det skönaste just nu för smärtan. 
Malou Efter Tio står på nu och jag blrjar fundera på om jag ska få ta av migmorgonrocken idag...Peder tog ju inte på mig byxorna innan han åkte imorse...
Jag ska på åtetbesök till en sköterska på Plastiken i em. Helena kommer hit, skjutsar och hjälper mig. får hon ta på mig byxorna, om jag inte lyckas på nåt sätt själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar