onsdag 2 oktober 2013

Missade smärtdosen...

Idag tog Peder ledigt på morgonen flr att hjälpa mig.
Kompresserna som vi tog av igår hjälpte till att skydda kroppen. Jag har haft ont inatt då jag nuddat min kropp med händer och armar.
Runt 4.30 tog jag hel dos smärtlindring. Sen kändes det som jag faktiskt sov ända fram till 7.30!!
Jag fick hjälp upp ur sängen och att ta fram och på mig rena kläder.
Åt frukost och ville efter det titta på Malou Efter tio. Istället för att plågas sittandes i soffan kämpade jag mig upp till sängen igen och hasade stånkandes ner i sängen igen.
Jag brukar aldrig kunna ligga i sängen dagtid, och inte brukar jag heller titta på TV på dan. Så jag är allt rätt hängig nu!

Det fanns ingen tallrik på arbetsbänken och inte kunde jag sträcka mig upp för att ta ner en :(
Jag plågade mig ner för trappan till källaren för att ta fram grova mackor att äta. Men dörren på frysen satt för hårt - jag fick inte upp den..,
Igårkväll hämtade Peder in lite ur husvagnen, bla hårt bröd och grova kex. Det med Philadelphiaost på och bubbelvatten blev min lunch. Grönsakerna låg alla längst ner i kylen, så det fick jag alkt klara mig utan. 
Jag tog en dyna från uterummet och sen satte jag mig i solen och åt min lilla lunch.
Silen gassade från en helblå himmel. Kändes som sommar igen ☀️
Speciellt då denna lilla krabat kom och hälsade på :)

Jag glömde bort tiden, fattade inte att jag hade så ont på höfterna, i ryggen och tom på lungorna på ryggen. Tittade på klockan och insåg att jag missat att ta värktabletter efter lunch...
Skit också!! Jag har lärt mig att ta förebyggande, för när värken väl kommer blir den hemsk! Och det tar lång tid innan tabletterna dämpar värken...
Jag kände själv hur grinig jag blev, så för att bespara de andra mitt humör samt för att vila oallrade hag mig upp till sängen - igen!
Så nu ligger jag på helspänn...kan inte slappna av då det värker i och på hela mig :(
Ska ropa upp Peder och få honom att åka och handla. Inte värt att jag krånglar in mig i bilen idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar